האפיפיור האשים את ישראל בטרור - כך ענה לו הרב הראשי

לאחר שהאפיפיור כינה את האירוע בו נהרגו שתי נשים בכנסייה בעזה "טרור" משיב לו הרב הראשי דוד לאו וכותב: "אנו עושים הכל כדי למנוע ולצמצם פגיעה באזרחים, מדינת ישראל יצאה למלחמה צודקת על קיומה מול תקיפות מעזה, לבנון, סוריה ותימן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/23 12:14 יב בטבת התשפד

האפיפיור האשים את ישראל בטרור - כך ענה לו הרב הראשי
הרב דוד לאו והאפיפיור, מכתב תגובה, צילום: shutterstock' Yonatan Sindel/Flash90

הרב הראשי לישראל דוד לאו שיגר היום (א') מכתב לאפיפיור בעקבות ההתבטאות שלו בימים האחרונים כי מותם של שתי נשים בעזה בחצר כנסיה הוא "טרור". בפתח מכתבו כותב הרב הראשי כי גם הוא מצטער על המוות המיותר שלהן, אך הביטוי "טרור" על מה שקרה אינו נכון ואף מקומם.

עוד כותב הרב הראשי: "מדינת ישראל יצאה למלחמה צודקת על קיומה מול תקיפות מעזה, לבנון, סוריה ותימן. הטרור האסלאמי, שחוצה כמעט את כל גבולות העולם". הוא מוסיף: "הקריאה הבלתי פוסקת להשמדת ישראל ולקיחת מאות חפים מפשע לשבי ובכללם ילדים, נשים, גברים, זקנים, חייבו אותנו לצאת למלחמת קיום. מלחמה שמטרתה לשרוד. לחיות. לגדל בשלוה את אדמותינו ולחיות בכבוד עם שכנינו".

המכתב ששלח הרב הראשי

המכתב ששלח הרב הראשי צילום: צילום מסך

"אנו עושים הכל כדי למנוע ולצמצם פגיעה באזרחים"

הרב הראשי מתייחס למותם של השתיים וכותב: "טעות מצערת שנהרגו שתי נשים בטעות, מבלי ידיעה, בחצר הכנסייה בעזה, אינה הופכת אותנו לטרוריסטים. להיפך, אנו עושים הכל כדי למנוע ולצמצם פגיעה באזרחים". בסיום מכתבו קורא הרב הראשי לאפיפיור בבקשה לחזור בו מההגדרה של האירוע בכדי שלא יפרשו את הדברים שלא כראוי.