הרמטכ"ל חשף וארבל התקפל: 3,983 משרתי מילואים מתמודדים בבחירות

שר הפנים ארבל הסיר את התנגדותו לדחיית הבחירות המקומיות, זאת לאחר עמדה עדכנית ונתונים שהציג הרמטכ"ל על מספר המתמודדים בבחירות המשרתים בצה"ל. הנתונים: כמעט 4,000 מתמודדים משרתים במילואים | ההכרעה: בישיבת הממשלה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 24/12/23 10:42 יב בטבת התשפד

הרמטכ"ל חשף וארבל התקפל: 3,983 משרתי מילואים מתמודדים בבחירות
ארבל מתקפל, הבחירות יידחו?, צילום: Chaim Goldberg/Flash90, Yonatan Sindel/Flash90, David Cohen/Flash90

לאחר שבועות של התנגשות עם שר האוצר, הודיע שר הפנים משה ארבל מש"ס כי הוא מסיר את התנגדותו לדחיית הבחירות המקומיות וכי הוא מעביר את ההכרעה לישיבת הממשלה שתיערך היום (א') אליה יוזמנו נציגי צה"ל אשר יפרטו בפני השרים את המצב העדכני. העמדה של ארבל השתנתה לאחר מסמך שהוגש משלכת הרמטכ"ל ובו נתונים על מספר משרתי המילואים אשר מתמודדים בבחירות המקומיות וכן עדכון של הרמטכ"ל כי לא כל המתמודדים יוכלו להשתחרר.

נתונים מפתיעים: כמה מתמודדים משרתים במילואים?

הנתונים עצמם מפתיעים. במסמך שהכין צה"ל ואותו הגיב המטכ"ל מוזכרים 3,983 משרתי מילואים אשר מתמודדים בבחירות המקומיות, מתוכם 70 שמתמודדים לראשות עירייה או רשות מקומית. נתון נוסף הוא ש-115 מבין המתמודדים הינם קציני מילואים פעילים.

הרמטכ"ל הרצי הלוי

הרצי הלוי, המכתב שינה את התמונה? צילום: דובר צה"ל

"מי שיתעקש לקיים את הבחירות עכשיו, פשוט יורק בפניהם של הלוחמים"

כזכור, בשבוע האחרון התגבר העימות בין השרים סמוטריץ' וארבל סביב סוגיית דחיית הבחירות כאשר השר ארבל התעקש שלא לדחותם גם כאשר סמוטריץ' השיג את תמיכת המפלגות החרדיות למהלך. היום כתבה השרה סטרוק כי "לנוכח הנתונים שנחשפים במסמך מלשכת הרמטכ"ל, ברור שמי שיתעקש לקיים את הבחירות עכשיו, פשוט יורק בפניהם של הלוחמים".