מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

עדות קשה מהשבי: "הייתי פרס, ‫הביאו אנשים לראות אותי מבחוץ"

מורן סטלה ינאי שהוחזקה בשבי החמאס 54 יום חושפת את ההתעללות הקשה שעברה: "כשהוא כעס עליי, הוא רצה ‫שאני אסתכל עליו מקרוב כל הזמן, ‫שאני אזכור את הפנים שלו"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 23/12/23 20:58 יא בטבת התשפד

עדות קשה מהשבי: "הייתי פרס, ‫הביאו אנשים לראות אותי מבחוץ"
מורן סטלה ינאי מעידה על ההתעללות בשבי, צילום: מטה משפחות החטופים, צילום מסך

מורן סטלה ינאי, שהוחזקה בשבי החמאס 54 יום בעדות מטלטלת שפורסמה הערב (שבת) בעצרת משפחות החטופים: "‫אני הייתי פרס, ‫הביאו אנשים לראות אותי מבחוץ, ‫כדי שיראו מה הם הצליחו לתפוס". ‫מורן סיפרה על הדרך היצירתית שבה השיגה אוכל. "אני השגתי חבילת קלפים, ‫באיזשהו שלב והחלטתי שדרך הקלפים האלה ‫אני אצליח לרכוש את אמונם. ‫אפילו שהם השפילו אותי או צחקו עליי ‫או ביזו אותי במהלך המשחק. אני חדורת מטרה. ‫אני אגרום להם לחבב אותי ‫כדי שאני אקבל אוכל, ‫כדי שאני אצליח להשיג מים".

המחבל אמר לי, ‫תעשי, תעשי את זה עוד פעם. ‫תגידי עוד פעם 'אני רעבה'

מורן המשיכה: "‫היה איזשהו רגע ‫שאמרתי שאני רעבה, ‫והמחבל אמר לי, ‫תעשי, תעשי את זה עוד פעם. ‫תגידי עוד פעם 'אני רעבה'. ‫אמרתי ש'אני רעבה', ואז המחבל אמר, ‫'לא לא לא', תעשי כמו שעשית מקודם". ‫בכאב, מורן מספרת: "זה עצבן אותי, ‫זה היה מאוד משפיל. ‫עשיתי את זה בכל זאת והייתי צריכה להגיד, ‫'אני רעבה', ולהתחנן ממש. ‫ואז לשבת לשחק איתו קלפים שנייה אחרי". ‫

‫כשהוא כעס עליי, הוא רצה ‫שאני אסתכל עליו מקרוב כל הזמן

בקטע נוסף, מורן מספרת על הרגל אכזרי במיוחד של אחד המחבלים. "אחד מהם היה רוצה ‫שאני אסתכל עליו כל הזמן. ‫כשהוא כועס עליי, הוא רוצה ‫שאני אסתכל עליו מקרוב כל הזמן, ‫שאני אזכור את הפנים שלו ‫ממש ממש טוב. ‫אבל ממש, תסתכלי לי בעיניים, ‫תסתכלי, תסתמי את הפה ולכי לישון. ‫ואז את הולכת לשון, ‫ואת חולמת עליו סיוטים בלילה".