לא רק בים סוף: ספינה הותקפה מול חופי הודו - כנראה על ידי איראן

ספינה בעלת קשר ישראלי הותקפה מול חופיה של הודו על ידי כלי טיס בלתי מאויש. על פי ההערכות הכלי טיס שוגר מאיראן, זאת לאחר שאמש נחשף כי איראן הציבה ספינת מעקב בים האדום

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/12/23 18:45 יא בטבת התשפד

לא רק בים סוף: ספינה הותקפה מול חופי הודו - כנראה על ידי איראן
אילוסטרציה, צילום: Rahim Khatib / Flash90

לראשונה לא בים סוף: מכלית מסחרית בעלת קשר ישראלי עקיף הותקפה על ידי כטב"מ לפני הצהריים (שבת) בעת ששטה מול חופיה של הודו, כך דיווחה חברת האבטחה הימית אמבריי. בעקבות התקיפה שריפה פרצה על המיכלית, אך כובתה ללא נפגעים. "דווח על נזק מסוים לגוף המכלית ונמסר שכמות מסוימת של מים חדרה אליה" כך דיווחה סוכנות פעולות הסחר הימי של בריטניה. על פי ההערכות, כלי הטיס שוגר מאיראן.

איראן סיפקה לחות'ים מודיעין ונשק

רק אמש הצהיר הבית הלבן כי איראן היא שמסייעת לחות'ים במשימתם לתקוף ספינות בים האדום. "מדינת הדת של טהראן סיפקה לחות'ים מל"טים וטילים, וכן מודיעין טקטי שסייע בהתקפותיהם על הספינות", אמרה דוברת המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן. "אנו יודעים שאיראן הייתה מעורבת עמוקות בתכנון המבצעים נגד כלי שיט מסחריים בים האדום".

הוול סטריט ג'ורנל אף חשף אמש כי איראן מספקת מודיעין ונשק לחות'ים על ידי ספינת מעקב שהציבו האיראנים בים סוף. החות'ים משתמשים בספינת המעקב כדי לתקף ספינות מסחריות בים האדום. על פי ארה"ב מאז תחילת המלחמה החות'ים תקפו לפחות עשר ספינות שעברו בשטחם.