מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"אני דניאל, הניצול היחיד מאסון הנמ"ר, לא יודע איך דווקא אני נשארתי"

בפוסט קורע לב, חוזר דניאל מזביץ', השורד היחיד מאסון הנמ"ר בו נפלו 11 לוחמי גבעתי בתחילת התמרון אל הרגעים ההם, תוהה איך הוא היחיד ששרד ומבטיח: "דבר אחד אני יודע וזו הסיבה ללמה נשארתי, והיא להנציח את אותם 11 אריות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/12/23 12:19 י בטבת התשפד

"אני דניאל, הניצול היחיד מאסון הנמ"ר, לא יודע איך דווקא אני נשארתי"
לוחמי צה"ל בעזה, ארכיון, צילום: דובר צה"ל

אחד האסונות הקשים במלחמת חרבות ברזל היה אסון הנמ"ר בו נהרגו 11 לוחמי גבעתי מפגיעת טיל נ"ט, רק לוחם אחד, דניאל מנוביץ' שרד את התקרית הקשה ובפוסט קורע לב הוא חוזר לרגעים האחרונים ולרגעים ולהתעקשות לחזור לנמ"ר הפגוע.

"אני דניאל, השורד היחיד מאסון הנמ"ר, אותו אסון שאירע ב-31 לאוקטובר, ביום החמישי שלנו לכניסה, ובו נהרגו 11 מתוך 12 לוחמים גיבורים שהיו באותו נמ"ר, ונשארתי רק אני" הוא כותב. "מה שאתם רואים בתמונה זה הנמ"ר שלי, או לפחות מה שנשאר ממנו אחרי האסון. את התמונה הזאת צילמתי בערך חודש אחרי האסון, אחרי חודש ששבועיים ממנו הייתי מורדם ומונשם במצב אנוש" כותב מזביץ' לצד תמונה שלו ממה שנשאר מהכלי לאחר התקרית.

"לא דמיינו בחיים שככה 11 לוחמים ילכו לנו במכה אחת"

הוא כותב: "כשיצאנו למלחמה היה לנו ברור שבמלחמה כמו במלחמה, יהיו פצועים, יהיו הרוגים, אולי אפילו מהצוות שלנו, אבל את זה? את זה לא דמיינו בחיים, גם לא בסיוטים הכי גרועים שלנו, שככה 11 לוחמים, גיבורים, אגדות ואנשים זהב אחד אחד, ילכו לנו במכה אחת, באותו כלי, באותה שנייה".

"אני לא יודע איך דווקא אני נשארתי, הרוב אומרים שזה נס, והם כנראה צודקים, אבל דבר אחד אני יודע וזו הסיבה ללמה נשארתי, והיא להנציח את אותם 11 אריות, שהיו לי לבית ומשפחה שנייה לאורך כל הדרך, חלקם היו שם איתי עוד מהיום הראשון בצבא, ועברו איתי כל כך הרבה, ואלו שהכרתי בהמשך, הצליחו להיחרט אצלי בלב ובנשמה, כל אחד בדרך שלו, ואני רוצה שכולם ידעו מי ומה הם היו, מלאכים אחד אחד".

הנופלים באסון הנמר

הנופלים באסון הנמ"ר צילום: דובר צה"ל

אורית מרק, שאיבדה בתקרית את אחיה, סגן פדיה מרק הגיבה למנוביץ' וכתבה: "וואו דניאל איזה אדם מיוחד אתה. תודה שנשארת! שרדת כי העולם צריך את האור שלך".

פדיה מרק

סגן פדיה מרק ז"ל, צילום: ללא

הנופלים באסון הנמ"ר

11 הלוחמים שנפלו באסון: סמ"ר איתי יהודה, סמ"ר שי ארווס, סמל עדי דנן, סמ"ר הלל סולומון, סמ"ר ארז מישלובסקי, סמ"ר עדי ליאון, רב"ט עידו עובדיה, רב"ט ליאור סימינוביץ, סמ"ר רועי דאוי, סגן פדיה מרק וסמ"ר רועי סרגוסטי.