עמית סגל: "עוד שלושה שבועות נקבל מסר מימים רחוקים מאוד"

למרות שעיסוק הציבורי נתון למלחמה בעזה, הפרשן הפוליטי מתייחס לתאריך האחרון בו יוכלו בג"ץ והנשיאה הפורשת חיות למסור את פסיקתו בעתירה לביטול חוק היסוד לצמצום עילת הסבירות. הוא קובע: "התשובה נכתבת עכשיו ב־15 לשכות, היא תהיה מהארוכות בפסיקות בג"צ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/12/23 11:25 י בטבת התשפד

עמית סגל: "עוד שלושה שבועות נקבל מסר מימים רחוקים מאוד"
עמית סגל, בקרוב בג"צ יכריע, צילום: Hadas Parush/Flash90

אירועי השבת השחורה והמלחמה בעזה השכיחו מהציבור את כל נושאי הרפורמה המשפטית שהעסיקו שהיו בראש תשומת הלב הציבורית של לפני המלחמה. אך בעוד שלושה שבועות יגיע המועד האחרון בו בג"צ יוכל לפרסם את פסק הדין בנוגע לעתירה כנגד חוק היסוד צמצום עילת הסבירות, במה שיהיה גם פסק הדין האחרון בהחלט שתוכל לפרסם הנשיאה הפורשת.

סגל: "אהרן ברק היה בוודאי פוסל את החוק"

בטורו השבועי ב"ידיעות אחרונות", כותב על כך הפרשן הפוליטי עמית סגל ומזכיר את השינויים שעבר מאז בית המשפט העליון עם פרישתן של שתי השופטות: הנשיאה חיות והשופטת ברון: "מה תעשה המלחמה להחלטת בג"צ? בית המשפט של אהרן ברק היה בוודאי פוסל את החוק, את פסק הדין המכונן של המהפכה החוקתית השנייה לא היה מהסס לפרסם. לוין ורוטמן לא יוכלו באמת להקים קול זעקה, להתניע מחדש את החקיקה או לארגן הפגנת המונים. ככה זה במציאות הבלתי סבירה בדרום" .

מחלוקת בין הייעוץ המשפטי של הכנסת והממשלה

בג"צ, מועד אחרון לפסיקה. צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

"לא נראית שום ממשלה עתידית שתתניע שינויים מרחיקי לכת במערכת המשפט"

סגל תוהה: "האם כך תנהג חיות, שזה ההרכב האחרון בראשון היא עומדת? או אולי להפך? תפעל לגיבוש קונצנזוס רחב יותר סביב פסיקה מתונה יותר?". הוא מסיים ומעריך כי בכל ממשלה עתידית, נושא הרפורמה יירד מסדר היום: "באופק הסקרים לא נראית שום ממשלה עתידית שתתניע שינויים מרחיקי לכת במערכת המשפט. התשובה נכתבת עכשיו ב־15 לשכות. כבר עכשיו אפשר לגלות שהיא תהיה מהארוכות בפסיקות בג"צ".