מכה להרווארד: הבעלים של ערוץ 13 מבטל תרומה בסכום דמיוני

הסערה סביב סירובה של נשיאת האוניברסיטה קלודין גיי לגנות את הקריאות נגד היהודים בקמפוס. קרן בבעלות משפחתו של לן בלווטניק, בעלי ערוץ 13 מבטלת תרומת ענק למוסד היוקרתי ומצטרף לרבים שעשו זאת לפניו

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/23 22:11 ט בטבת התשפד

מכה להרווארד: הבעלים של ערוץ 13 מבטל תרומה בסכום דמיוני
נשיאת האוניברסיטה, קלודין גיי, צילום: wikipedia public domain

סערת האוניברסיטאות בארצות הברית שמסרבת לשכוח והמוסד שנמצא במוקד הוא הרווארד. המוסד, שנחשב לחשוב בעולם האקדמי מושך אש סביב דבריה של נשיאת האוניברסיטה קלודין גיי בקונגרס אז סירבה להצהיר כי קריאות לרצח עם של יהודים בקמפוס אינם לגיטימיים. עתה, תרומת ענק שהייתה אמורה להגיע מהקרן של משפחתו של המיליארדר לן בלווטניק, מבוטלת, כך מפרסמת סוכנות בלומברג האמריקאית. בלווטניק הוא גם הבעלים של ערוץ 13 כאן בישראל.

הרווארד, עוד מכה

הרווארד, עוד מכה, צילום: Dxkfoto,Shutterstock

התרומה של בעלי ערוץ 13

מאז ההופעה בקונגרס סוערות הרוחות באוניברסיטה ורבים דורשים את התפטרותה של גיי, בבנתיים מסרבת לעשות זאת. האוניברסיטה מרגישה את המחאה גם בכיס כאשר רבים מבטלים את תרומותיהם למוסד, כולל כמה מעשירי ארה"ב. התרומה של בלווטניק הייתה אמורה לעמוד על סכום עצום של 270 מיליון דולר.

לן בלווטניק, משהה תרומה של 270 מיליון דולר

לן בלווטניק, משהה תרומה של 270 מיליון דולר, צילום: CC BY-SA 3.0, wikipedia,Mark Neyman

"מי שמאיים על התלמידים היהודים שלנו יידרש לתת את הדין על כך"

בהודעה רשמית שעלתה לחשבון הטוויטר של אוניברסיטת הרווארד, נמסר בשמה של קלודין: "יש כאלה שבלבלו בין הזכות לחופש ביטוי לבין הרעיון שהרווארד תסכים לקריאות לאלימות נגד סטודנטים יהודים. הרשו לי להבהיר: קריאות לאלימות או רצח עם נגד הקהילה היהודית, או כל קבוצה דתית או אתנית הן נבזיות, אין להן מקום בהרווארד, ומי שמאיים על התלמידים היהודים שלנו יידרש לתת את הדין על כך".