עונש מאסר וקנס של מאות אלפי שקלים: פסק דין נגד שותפו של גל הירש

בית משפט השלום בתל אביב גזר עונש של תשעה חודשי מאסר בפועל לריצוי בדרך של עבודות שירות וקנס בסך 900,000 שקלים על עודד שכנאי, שותפו של גל הירש, לאחר שהודה בעבירות מס

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/12/23 18:37 ח בטבת התשפד

עונש מאסר וקנס של מאות אלפי שקלים: פסק דין נגד שותפו של גל הירש
הירש בדיון, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בית משפט השלום בתל אביב גזר על עודד שכנאי 9 חודשי מאסר וקנס בגובה 900,000 שקלים. כזכור, שכנאי הורשע בהתאם להודאתו בביצוע עבירות מס במסגרת פרשת "דיפנס שילד". במסגרת הסדר טיעון הודה שכנאי בכתב אישום מתוקן, שהוגש על ידי פרקליטות מיסוי וכלכלה.

חברה זרה בגיאורגיה

כזכור, על פי כתב האישום, בין השנים 2009-2007 פעלו שכנאי, הירש, בנימיני ואדם כשותפים במתן שירות למשרד ההגנה בגיאורגיה ובמקומות אחרים במסגרת מערך חברות שבשליטתם, כל אחד לפי חלקו. בין היתר פעלו הנאשמים במסגרת החברות דיפנס שילד ישראל בע"מ שהוקמה בישראל; חברות שהוקמו בגיאורגיה וחברות שהוקמו באיי הבתולה הבריטיים. פעילות זו הוסדרה באמצעות שורה של הסכמים שנחתמו בין היתר על ידי החברות הנזכרות מעלה לבין לקוחות השותפות.

על פי כתב האישום, מפעילותה העסקית של השותפות נצמחו לנאשמים הכנסות המצטברות להיקפים של מיליוני שקלים, שזרמו לחשבונות החברות הנזכרות מעלה. את הרווחים חילקו ביניהם הנאשמים בהעברות אל חשבונותיהם האישיים וחשבונות חברות זרות נוספות אשר בשליטתם, בבנקים זרים. כמו כן הנאשמים העבירו כספים בין חשבונותיהם האישיים וחשבונות החברות שבשליטתם לבין עצמם.

לפני כשנתיים: הורשע בפרשה אביו של עומר אדם

בית המשפט קיבל את ההסדר שבין הצדדים וגזר על שכנאי 9 חודשי מאסר, שירוצו על דרך של עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס בגובה 900,000 שקלים. כזכור, במסגרת הפרשה, במהלך חודש אוקטובר 2021, הורשע יניב אדם, אביו של עומר אדם ושותף נוסף בפרשה, בביצוע עבירות מס.