יגיע ישירות אליכם: גוגל תפצה את המשתמשים ב-630 מיליון דולרים

בית המשפט פסק לטובת חברת משחקי הוידאו "Epic Games", וקבע ש"Google" מנצלת את היותה מונופול. המשתמשים שנפגעו מעמלות מיותרות בחנות "Google play" יקבלו פיצוי כספי

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/12/23 12:09 ח בטבת התשפד

יגיע ישירות אליכם: גוגל תפצה את המשתמשים ב-630 מיליון דולרים
גוגל תאלץ לשלם, צילום: shutterstock

לאחר משפט שהתנהל בין השתיים, חברת משחקי הוידאו "Epic Games" הצליחה להוכיח כי חברת "Google" מנצלת את היותה מונופול ולוקחת כסף מיותר על עמלות. בעקבות ההפסד במשפט תידרש החברה לשלם 700 מיליון דולרים. לפי הדיווח ברויטרס, בית המשפט ביקש להגיע להסדר משפטי בנוגע לתשלום, כשחלקו הגדול ביותר יגיע לצרכנים שנפגעו מעמלות מיותרות עבור עסקאות בתוך האפליקציה.

גוגל הפסידה: כל צרכן שנפגע יקבל לפחות 2 דולר

החברה התובעת עצמה לא תקבל כסף, אך 70 מיליון דולרים יחולקו בין מדינות בארצות הברית שלקחו חלק בתביעה. למרות שגוגל ממשיכה להכחיש ואינה מתכוונת לוותר, היא תאלץ לחלק 630 מיליון דולרים לצרכנים שנפגעו. כל צרכן שנפגע יקבל לפחות 2 דולר, וחלקם יקבלו יותר. קביעת בין המשפט מתייחסת לצרכנים שרכשו בחנות Google Play בין התאריכים 16 באוגוסט 2016 עד ה-30 בספטמבר 2023.

בהחלטת בית המשפט נקבע כי גוגל ניצלה מעמד זה לצורך התנהגות אנטי-תחרותית שחסמה מתחרים, ומי שנפגעה מכך היא חברת משחקי הוידאו התובעת. עוד פסק בית המשפט כי עצם החיבור שאותו יצרה גוגל בין חנות האפליקציות ובין תשלומים בפלטפורמה הוא בלתי חוקי. ווילסון ווייט, סמנכ"ל לענייני ממשלה ומדיניות ציבורית בגוגל, טען כי בכוונת גוגל לערער על פסק הדין, והביע את אכזבת החברה מכך שפסק הדין לא זיהה את הבחירה והתחרות שהפלטפורמות שלה מאפשרות.

כך יתחלק הכסף

700 מיליון הדולרים שגוגל תאלץ לשלם יחולקו כך: 629 מיליון דולר ילכו לקרן לטובת הצרכנים ששילמו יותר מדי על אפליקציות או ביצעו רכישות באפליקציות דרך חנות הגוגל פליי, 70 מיליון ילכו לקרן לטובת המדינות שלקחו חלק בתביעה ומיליון דולר ילכו לטובת מנהלת הסדר הפשרה.