תיעוד מטריף מאילת: הצוללנית צילמה חיית ענק מסתורית

במהלך צלילה שגרתית בריף הדולפינים פגשו שלוש צוללניות במנטה פסיפית ממשפחת דגי הסחוס. "המנטה שהתה באזור כעשר דקות בשחיה איטית ורגועה" | צפו בתיעוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/12/23 10:14 ח בטבת התשפד

תיעוד מטריף מאילת: הצוללנית צילמה חיית ענק מסתורית
המנטה הפסיפית שנמצאה בחופי אילת, צילום: הדס ציון

לא רואים כל יום: במהלך צלילה שגרתית בריף הדולפינים באילת פגשו לויאל, בראין והדס מנטה פסיפית, חיה נדירה וייחודית המשתייכת למין של דגי הסחוס וכל זה ביום של ראות לא טובה. הצוללנית הדס ציון שאף תיעדה את המנטה שיתפה: "את המנטה גילו ראשונות הדולפינות ששחו מסביבה בהתרגשות כך הבחינו הצוללים שמשהו מתרחש עד שזיהו אותה. המנטה שהתה באזור כעשר דקות בשחיה איטית ורגועה".

תיעוד של המנטה הפסיפית בחופי אילת צילום: הדס ציון

תועדו מנטות ברוחב של מעל 9 מטרים

עמרי עומסי פקח יחידה ימית במרחב אילת ברשות הטבע והגנים מוסיף: "המין מנטה ענק הינו המין הגדול ביותר מבין הבטאים ואף נמצא בין חמשת דגי הסחוס הגדולים ביותר (כרישים ובטאים). מנטת ענק מגיעה בדרך כלל לרוחב של 4.5 מטרים בבוגר, אך תועדו מנטות ברוחב של מעל 9 מטרים. כל זאת, מסינון פלנקטון ועל כן המנטה שוחה בגוף המים ומאתרת את הכתמים של יצורי הפלנקטון הקטנים" הסביר.

ברשות הטבע והגנים מבקשים מהציבור אם צילמתם מנטה ענק, כריש או בטאי אתם מוזמנים לדווח לרשות הטבע והגנים *3639 ולקבוצה כרישים בישראל, ולסייע למחקר ולשימור של דגי הסחוס.