"אהלן וסהלן יא עזה" יוצר "אהלן וסהלן יא עזה": "המודיעין מעביר דרכנו מסרים"

הסרטון הראשון שפרסמה "החזית האזרחית" תחת הסלוגן "אהלן וסהלן יא עזה" זכה למיליוני צפיות וסימל את המעבר של ישראל מהגנה למתקפה. בראיון ל"חדשות כיפה", חושף יוצר הסרטונים עופר רוזנבאום את המסרים שמעבירה דרכו מערכת הביטחון, הצעדים הבאים וגם את סיפורו הבלתי יאמן של הקריין דובר הערבית

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 20/12/23 11:10 ח בטבת התשפד | עודכן בתאריך 21/12/23 13:50

יוצר "אהלן וסהלן יא עזה": "המודיעין מעביר דרכנו מסרים"
עופר רוזנבאום, הסרטונים שמטילים אימה על עזה, צילום: באדיבות המצולם

בימים הראשונים שלאחר טבח שמחת תורה אזרחי המדינה עוד היו שקועים באבל ותדהמה, כאשר אחד הדברים הראשונים שסימלו את המעבר מהגנה להתקפה היה הסרטון הוויראלי "אהלן וסהלן יא עזה" שפנה לתושבי הרצועה והפך לוויראלי במיוחד. בחודשיים שחלפו מאז, הופצו ברשתות עוד ועוד סרטוני הפחדה בערבית המיועדים לאוכלוסייה בעזה ולפעילי החמאס, סרטונים שזכו למיליוני צפיות והפכו למדוברים. מי שעומד מאחורי הסרטונים הוא עופר רוזנבאום תחת ארגון "החזית האזרחית" שהקים בתחילת המלחמה.

https://youtu.be/KHUTohRjeRI

הסרטון האחרון של החזית האזרחית צילום: החזית האזרחית

רוזנבאום, בעל קבוצת "רוזנבאום תקשורת", התעסק ערב המלחמה בעיקר בקמפיינים לרשויות המקומיות, אך כמו כולם התעורר בבוקר ה-7.10 למציאות אחרת. "ישבנו בבית והבנו שמשהו גדול קורה ואין לנו מה לעשות" הוא אומר בראיון ל"חדשות כיפה". "האסימון נפל לנו יום אחרי המתקפה אחרי שיחה שהייתה לי עם קצין בכיר שנמצא בחזית" הוא מתאר.

הסרטון הראשון ששוחרר חרך את הרשתות וצפו בו מיליוני אנשים בישראל וגם בעולם הערבי: "הוא הגיע כבר ל-300 מיליון צפיות בכל הפלטפורמות, ישראלים רוצים לראות את הסרטון כי הוא מדבר לאגו הפצוע שלנו, אבל הוא רץ חזק מאוד גם ברשתות הערביות".

"הוא מתרגם את זה לערבית ולמעלה מוסיף בס"ד"

"המסר שם היה שהתחלנו לדבר בערבית, ועשינו את זה בערבית עזתית שירגישו כאילו זה השכן מהדלת ממול שמדבר איתם" אומר רוזנבאום. כשהוא מדבר על השכן ממול הוא באמת מתכוון לזה. הקריין בסרטונים, המדבר בניב עזתי מדויק, הוא בחור שגדל כמוסלמי בעזה. "הוא בחור עזתי שגילה שאמא שלו יהודייה, ברח מהרצועה וחי שנים בישראל כשב"ח והיום הוא חי כיהודי חרדי. אני כותב את הטקסט בעברית, הוא מתרגם את זה לערבית ולמעלה מוסיף בס"ד" הוא מתאר.

יש גורמים רשמיים שנמצאים איתך בקשר בנוגע למסרים שאתם מעבירים?

"מיד אחרי פרסום הסרטון הראשון יצרו איתנו קשר גורמים בכירים בקהילת המודיעין ובצה"ל", הוא מפרט. "הם ביקשו להעביר דרכינו מסרים. בסרטונים הבאים שפרסמנו נכנסו מסרים גם של מערכת הביטחון"

כמו מה?

"במקום מסרים של הרג ומוות הם רצו מסרים אחרים, אחרי הכל לפלשתיני הממוצע שגדל ליד פוסטרים של שאהידים, האיום במוות לא קשה כל כך. הם רצו מסרים של מה שיקרה להם כשהם ייתפסו, מה שיקרה להם בחדרי החקירות של השב"כ, 'הקפטנים', ככה יצרנו את הסדרה של קפטן ג'הנם, זה נוצר משיחות שערכנו עם החוקרים של המחבלים".

קריין הסרטונים, סיפור שלא יאמן

קריין הסרטונים, סיפור שלא יאמן צילום: החזית האזרחית

"בסרטון האחרון שפורסם, אנחנו אומרים שהגיע הזמן להיכנע, 'אתם שומעים כל היום קולות של פיצוצים ובכי והנהיגים שלכם בקטאר שומעים קולות של דרבוקות וצהלולים', המסרים האלה מתואמים עם גורמים רשמיים".

יש לכם ערביסט בצוות שמכיר את המנטליות של העזתים?

"כן, בסוף זאת העבודה שלנו, ביום יום אנחנו עוסקים במודיעין, אנחנו משתמשים בערביסטים, אנשי סייבר ובאנשי תוכן".

מיצג חבל התלייה: הזיה שרון חולדאי הנחה להסיר אותו

למרות ההצלחה המסחררת של הסרטונים והתגייסות של אזרחים רבים לפעילות ב"חזית האזרחית", לא הכל הולך חלק. אחד הפרוייקטים שהוביל רוזנבאום היה מיצג חבל התלייה שהוצב בתל אביב בדרישה לקבוע עונש מוות למחבלים שביצעו את הטבח בשבת השחורה. בעיריית תל אביב לא ראו בעין יפה את המיצג והורו להסיר את המיצג כשרוזנבאום עצמו גם חטף קנס.

מיצג חבל התלייה, העירייה הסירה

מיצג חבל התלייה, העירייה הסירה צילום: החזית האזרחית

"יש אנשים בתל אביב שלא נהנו לראות את זה" אומר רוזנבאום, "אז מה. הזיה שהורו להסיר את זה, כמה מיצגים היו בשנה האחרונה בתל אביב שלא הסירו אותם? היו גם חבלי תלייה וזה לא הפריע לו אף פעם. אנחנו מעלים נושאים לא קלים, אבל זו גם לא תקופה שקל לחיות בה" הוא אומר.

"בעולמות שלי בקמפיינים" אומר רוזנבאום, "אנחנו רגילים גם לשמוע עלינו דברים רעים. אגב דווקא המיצג הזה עורר שיח מאוד חשוב". כזכור, גם בכנסת נערך דיון מיוחד בנוגע לעונש מוות אפשרי למחבלים.

"לא נותנים לאף גורם פוליטי להתקרב אלינו"

יש לכם קשר עם פוליטיקאים?

"אנחנו א-פוליטיים לחלוטין ולא נותנים לאף גורם פוליטי להתקרב אלינו. מכל הסקטורים ביקשו לחבק אותנו אבל בגלל שאני מגיע מהעולמות האלה אני יודע שמדובר בחיבוק דב ולא אפשרנו לאף אחד להתקרב לזה, מה גם שכל האירוע הזה הוא מהכסף שלנו בלי שלקחנו שקל מאיש".

"הוא מתרגם את זה לערבית ולמעלה מוסיף בס"ד"

"הוא מתרגם את זה לערבית ולמעלה מוסיף בס"ד" צילום: החזית האזרחית

אתם מאויימים?

"בלי הפסקה, אנחנו מקבלים איומים כל הזמן והם מגיעים עם תמונות מסרטוני הזוועה של החמאס, זה מגיע ברשתות וגם למכשירים האישיים שלנו. עד עכשיו לא הגשנו תלונה במשטרה, כל עוד זה לא הקצין מעבר".

מה אתם מתכננים לעתיד?

"אנחנו רוצים לצאת יותר לשטח ולפגוש פנים מול פנים גורמים אנטי ישראליים ברחבי העולם".

תמשיכו בפעילות גם אחרי המלחמה?

"לא" הוא קובע נחרצות, "אני רק רוצה להפסיק לעשות את זה. אני מייחל לחזור לשגרה".