סמוטריץ' דורש תשובות מנתניהו: "עמדת הליכוד לא ברורה לי"

כחלק מנסיונותיו של בצלאל סמוטריץ' לדחות את הבחירות לרשויות המקומיות, השר שלח מכתב לראש הממשלה ודרש לכנס ישיבת ראשי קואליציה לדיון בנושא: "שב ומפציר שלא לקיים את הבחירות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/23 11:19 ז בטבת התשפד

סמוטריץ' דורש תשובות מנתניהו: "עמדת הליכוד לא ברורה לי"
סמוטריץ' לוחץ על נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כבר זמן רב ששר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ מנסה לדחות את הבחירות לרשויות המקומיות ליום שאחרי המלחמה, על אף החלטתו של שר הפנים משה ארבל. היום (ג') שיגר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו דרש לכנס ישיבת ראשי קואליציה לדון בדחיית הבחירות.

"מקובל כי החלטות מסוג הזה מתקבלות בראש בפורום ראשי קואליציה"

השר כתב כי "בתקופה האחרונה אני שב ומפציר מעל כל במה שלא לקיים את הבחירות לרשויות המקומיות בסוף חודש ינואר. בחירות שמתקיימות תוך כדי לחימה פוגעות במשרתי המילואים המתמודדים בבחירות. בנוסף, פורסם כי צה"ל טען בפני אנשי משרד הפנים כי הוא לא מסוגל לבצע את משימת הבחירות בצה"ל".

המכתב המלא ששלח סמוטריץ

המכתב המלא ששלח סמוטריץ' לנתניהו צילום: ללא

השר המשיך וציין את תמיכת ראשי הקואליציה וטען כי עמדת הליכוד לא ברורה: "שמחתי לשמוע כי גם ידידיי בסיעות ש"ס, יהדות התורה ועוצמה יהודית תומכים בדחיית הבחירות לסוף חודש פברואר כפי שמאפשר החוק. לצערי עמדת הליכוד לא ברורה לי. בכל מקרה, מקובל כי החלטות מן הסוג הזה מתקבלות בראש ובראשונה בפורום ראשי קואליציה. אבקשך לכנס בהקדם את פורום ראשי קואליציה על מנת לדון בעניין".

השר ארבל: לא מתכוון לדחות את הבחירות

על אף הפצרות סמוטריץ', שר הפנים משה ארבל הבהיר כי אינו מתכוון לדחות את הבחירות לרשויות המקומיות פעם נוספת. במכתב הבהיר ארבל כי: "הממשלה רשאית, באישור רוב מיוחד של שלושה רבעים מחברי ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, ושל מליאת הכנסת, לדחות את מועד הבחירות ל-27 בפברואר. דחייה ארוכה מזו דורשת תיקון חקיקה ראשית".