מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הקלטות הח"כ מיש עתיד: לכבוש שטח בעזה, חמאס מבין כבוד ואדמה

בשיחה שדלפה בין חבר הכנסת משה טור פז לבין תושבי הדרום, נשמע טור פז כשהוא מציע לכבוש מספר קילומטרים משטח רצועת עזה במטרה ללמד את חמאס לקח: "מנסה לקדם את הרעיון בימים אלו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/23 08:24 ז בטבת התשפד

הקלטות הח"כ מיש עתיד: לכבוש שטח בעזה, חמאס מבין כבוד ואדמה
משה קינלי טור פז על מדים, צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

דיונים רבים התפתחו בשבועות האחרונים סביב השאלה מה יעלה בגורל עזה ביום שאחרי המלחמה. בשיחה שדלפה בין חבר הכנסת הסרוג ממפלגת יש עתיד, משה טור פז, ובין תושבי הדרום העלה טור פז הצעה חדשה: לקחת שטח של מספר קילומטרים מרצועת עזה, כך דיווח הבוקר (ג') זאב קם ברשת ב'.

טור פז: "ישדר מסר חזק לחמאס"

"מדברים כבר בחדשות על סיפור רצועת הביטחון שאנחנו נשים בינינו לבין עזה, כך שהיא תגן על יישובי העוטף" ,אמר חבר הכנסת בהקלטה. "ואני חושב שלא מדברים מספיק על אפשרות נוספת, ואני מנסה לקדם אותה בימים אלו".

כוחות צה"ל בעזה

כוחות צה"ל בעזה | צילום: דובר צה"ל

"חמאס מבין שני דברים - את הכבוד ואת האדמה", המשיך טור-פז והציע, "אם ניקח שניים-שלושה קילומטר בצפון הרצועה, מעבר לרצועת הביטחון, זה גם יגן יותר טוב על שדרות וזה גם ישדר מסר חזק לחמאס, שהנה אתם תקפתם אותנו ואתם רצחתם בנו ב-7 באוקטובר, ואנחנו לוקחים מכם נתח אדמה. הדבר הזה יהיה מסר מאוד חשוב. חמאס יהיה מורתע יותר בעקבות זה. יש סיכוי טוב שהעולם יקבל את זה. אני חושב שאנחנו צריכים לקדם את הרעיון הזה ואני עוסק בזה עכשיו".

בכיר נוסף ביש עתיד הציע פתרון: "טרנספר בהסכמה"

כזכור, הוא לא הראשון ממפלגת יש עתיד שמנסה למצוא פיתרון ליום שאחרי. לפני כחודש פורסם כי חברי הכנסת רם בן ברק ממפלגת יש עתיד, ודני דנון מהליכוד קראו לגיבוש תכנית שתאפשר מעבר מסיבי של פליטים מרצועת עזה אל מדינות שיסכימו לקלוט מספר מוסכם של פליטים. לטענתם זהו "פתרון בר-קיימא, שיסייע ליציבות המזרח התיכון כולו".