הכתב הסרוג חושף - האמת על מתנדב זק"א שלקח RPG: "צדיק, שמו הוכתם"

לאחר שהופץ דבר מעצרו של מתנדב זק"א בחשד שגנב אמל"ח בדרום, הכתב המשפטי אבישי גרינצייג חשף את המייל שהפיצה הרשות השופטת ובו הוסבר כי מדובר בעבירת נשק ברף הנמוך ומתחה ביקורת על המשטרה, אך הסביר מדוע נגרם עוול לאותו אדם

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/23 14:53 ו בטבת התשפד

הכתב הסרוג חושף - האמת על מתנדב זק"א שלקח RPG: "צדיק, שמו הוכתם"
מתנדב זק"א, ארכיון. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

מתנדב זק"א נעצר לאחר שבמהלך הימים שלאחר ה-7 באוקטובר לקח על פי החשד טיל RPG שמצא בבארי. היום (ב') נערך דיון בהארכת מעצרו בו נטען כי המתנדב לקח את הטיל כמו גם ארגז תחמושת. אלא שהכתב המשפטי של התאגיד, אבישי גרינצייג שפך אור אחר על הפרשה.

השופטת הורתה על שחרור של המתנדב

בעמוד הטוויטר שלו כתב כי אותו מתנדב אכן לקח את הנשק, אך עשה זאת כמעשה שטות וכי ניסה לקחת אותו כמזכרת: "מתנדב זק"א עשה עבודת קודש בקיבוצי העוטף במשך חודשיים. באחד הימים הוא לקח RPG שרוף למזכרת. המשטרה עצרה אותו ולאחר כ-24 שעות ביקשה להאריך את מעצרו בשלושה ימים. השופטת הורתה על שחרורו" כותב גרינצייג.

ההודעה הופצה ושמו של המתנדב פורסם

השופטת הזכירה כי מדובר בעבירת נשק מהרף הנמוך ואף מתחה ביקורת על המשטרה, בהמשך הפיצה הנהלת בתי המשפט את פרטי המקרה, מה שגרם לפרסום שמו של המתנדב. גרינצייג כתב כי "דוברות הנהלת בתי המשפט הפיצה את החלטת השופטת, לכאורה מתוך כוונה טובה, אבל בפועל כעת כולם יודעים את שמו של המתנדב הצדיק ששמו הוכתם לריק. חבל מאוד" סיכם.