בקרוב בעלי קורקינט חשמלי יצטרכו לעשות את השינוי הזה

רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים רבים מסכנים את עצמם ואת התנועה סביבם בנהיגה חסרת אחריות. בעקבות כך ועדת הכלכלה של הכנסת העבירה תקנה חדשה לפיה כלי הרכב יאלצו לשאת לוחית רישוי

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/23 13:47 ו בטבת התשפד | עודכן בתאריך 18/12/23 14:30

בקרוב בעלי קורקינט חשמלי יצטרכו לעשות את השינוי הזה
קורקינט חשמלי, צילום: r.classen,Shutterstock

בשורה לנוסעים בכביש: ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ב') תקנה של שרת התחבורה מירי רגב המחייבת אופניים וקורקינטים חשמליים בנשיאת לוחית זיהוי. זאת במטרה לחזק את יכולת האכיפה נגד רוכבים הנוהגים באופן פרוע ומסכנים את הולכי הרגל ושאר משתמשי הדרך, ואת עצמם.

מאמצי האכיפה אינם יעילים מספיק

לאחר שבעשור האחרון הפכו כלי רכב דו גלגליים חשמליים לחלק בלתי נפרד מהנוף העירוני בישראל. מאות אלפי אופניים וקורקינטים חשמליים נעים במרחב העירוני הצפוף. חלק מהרוכבים נוסעים בבטיחות ובזהירות, אבל ישנם רוכבים רבים הנוסעים על המדרכות ומסכנים את שלומם של הולכי הרגל. אחרים נוסעים על הכביש, מפריעים לתנועה ומסכנים בעיקר את עצמם.

מאמצי האכיפה כיום אינם יעילים מספיק, מכיוון שבניגוד לרכב מנועי, כלי רכב אלה אינם חייבים בנשיאת לוחית מזהה. כך יכולים הרוכבים להתחמק משוטר או מפקח ולהימנע מדו"ח על עבירה שביצעו. גם אם העבירה או התאונה צולמו במצלמת אבטחה, או על ידי הנפגע או אדם אחר, קשה לאתר את הרוכב.

מספר הרישוי החדש יהיה משוייך לבעלים - לא לכלי הרכב

לפיכך התקנה בחדשה קובעת כי גם כלי הרכב לתחבורה קלה יחוייבו בנשיאת סימן מזהה. נדגיש כי שלא כמקובל ברכב מנועי, מספר הרישוי הוא אישי ומשויך לבעל הרכב ולא לרכב עצמו. במקרה של מכירת הרכב או רכישת רכב חדש, הבעלים ייאלץ לפרק את הלוחית ולהתקינה על הרכב החדש.