תחנות דלק באיראן הושבתו - האקרים ישראלים לקחו אחריות

מערך הסייבר הלאומי מודיע כי בוצע ניסיון שכשל למתקפת סייבר על בית החולים "זיו" שבצפת. לטענתם, מאחורי המתקפה עומדות איראן וחיזבאללה. הבוקר תקיפה של האקרים ישראלים על תחנות הדלק באיראן

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/23 10:03 ו בטבת התשפד

תחנות דלק באיראן הושבתו - האקרים ישראלים לקחו אחריות
סייבר, צילום: shutterstock

על רקע הדיווח הבוקר (ב') בתקשורת האיראנית כי תחנות הדלק באיראן נמצאות תחת מתקפת סייבר, כעת מערך הסייבר הלאומי הודיע כי בסוף נובמבר בוצע ניסיון למתקפת סייבר נרחבת על בית החולים "זיו" שבצפת, שכשל. לטענתם מאחורי הניסיון עומדות איראן וחיזבאללה.

התקיפה נבלמה, אך ההאקרים הספיקו לקחת מידע אישי על מטופלים

החקירה העלתה כי קבוצת התקיפה בסייבר המשתייכת למשרד המודיעין האיראני, ניסתה בסוף נובמבר 2023 לבצע מתקפת סייבר בבית החולים זיו במטרה לפגוע בתפקודו השוטף, על רקע מלחמת "חרבות ברזל". המתקפה בוצעה על ידי משרד המודיעין במעורבות של יחידת סייבר של חיזבאללה המובלת על ידי מוחמד עלי מרעי.

התקיפה נבלמה בשלב מוקדם ובכך נמנע הניסיון של איראן וחזבאללה לפגוע בתפקוד בית החולים ופוטנציאל לפגיעה הומניטרית באזרחים. עם זאת, התוקפים הצליחו לקחת חומרים מתוך בית החולים והחלו לפרסמם ברשתות חברתיות. במאמצים משותפים עם פרקליטות המדינה במטרה לשמור על פרטיות המטופלים, הוסרו הערוצים ברשתות החברתיות שבהם פורסם חלק מהמידע הרגיש.

קבוצת ההאקרים הישראלית לקחה אחריות על המתקפה באיראן

כזכור הבוקר סוכנות הידיעות האיראנית תסנים הודיעה כי: "השיבוש בתחנות הדלק הוא כלל ארצי, לא רק בטהראן אלא גם במחוזות נוספים. הפסקת האספקה היא גם בבנזין וגם בסולר, כל המומחים עובדים לפתור את הנושא".

קבוצת ההאקרים "הדרור הטורף" המזוהה עם ישראל לקחה אחריות על מתקפת הסייבר והבהירה כי המתקפה על תחנות הדלק באיראן בוצעה באופן מבוקר, תוך אזהרה מראש לשירותי החירום באיראן , והשארת חלק מהמשאבות פעילות לצורכי חירום. אבל, הם טוענים, יש לקבוצת ההאקרים יכולת להשבית את כולם. הקבוצה פרסמה צילומי מסך בהם הודיעה: "בהתחשב באירועים שיקרו בקרוב, מומלץ להשאיר את כל משאבות החירום בכוננות".