עקיבא נוביק על אחים לנשק: "שיחליטו אם הם ארגון מחאה או סיוע"

איש התקשורת בטור נוקב על כפל התפקידים של ארגון אחים לנשק: מצד אחד ארגון סיוע אזרחי עם פטור ממס ומצד שני מנהלי קמפיין מחאה נגד נתניהו: "רוצים להיות גם וגם? תפאדלו- התכבדו והצהירו זאת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/12/23 18:56 ה בטבת התשפד

עקיבא נוביק על אחים לנשק: "שיחליטו אם הם ארגון מחאה או סיוע"
מחאת ארגון אחים לנשק, ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

איש התקשורת עקביא נוביק מוחה על ארגון אחים לנשק שרוקד על שתי החתונות- מצד אחד עושה קמפיין מחאה כנגד הממשלה בראשות נתניהו ומהצד השני מציג את עצמו כארגון סיוע לחיילים ואזרחים במלחמה. את הדברים כתב בטור דעה בעיתון 'הארץ'.

את הטור נוביק פתח בשבחו של הארגון: "הארגון "אחים לנשק" צבר מתחילת המלחמה קרדיט ציבורי אדיר, ובצדק. ההתגייסות המיידית למען אנשי הדרום והלוחמים ראויים להצדעה. אבל את הקרדיט שנצבר ביושר צריך גם לנהל ביושר, וכעת על "אחים לנשק" להחליט מה הם: או ארגון סיוע למאמץ המלחמתי, או ארגון מחאה היברידי".

בהמשך הסביר מדוע רתימת הסיוע לקמפיין הפוליטי היא פסולה: "בשבועיים האחרונים נראה שיש ניסיון לפסוח על שתי הסעיפים. הוא מתבטא במודעה שמימן הארגון ובה רשימת הנופלים במלחמה והקביעה: "בשבילנו אתם אחים, בשבילו אתם ניצבים בקמפיין". המאבק להפלת בנימין נתניהו לגיטימי (גם אם לדעתי חוטא כעת למטרתו), אך הניסיון להוון את הקרדיט הציבורי למטבע קשה בעייתי ואף לא הגון".

"חיילים אינם אמורים להרגיש שהם חלק מקמפיין ואינם צריכים לחשוד במי שעוזר להם"

נוביק ציין כי הארגון קיבל פטור מהיר ממס על ידי הכנסת, אחרי שהצהירו כי הסיוע שלהם אינם מגיע עם הכובע הפוליטי שבשמו הוקם הארגון לכתחילה: "אם "אחים לנשק" החליטו שמעתה הם ארגון היברידי, שגם עוזר למי שצריך ברוחב לב וגם פועל נגד הממשלה- תפאדלו. התכבדו והצהירו זאת. ותרו על הפטור ממס. שאו בתוצאות של הדואליות הזאת. למשל ההגבלות של צה"ל על פעילות בצבא. חדירת פוליטיקה לצבא מסוכנת, בוודאי עכשיו. חיילים אינם אמורים להרגיש שהם חלק מקמפיין ואינם צריכים לחשוד במי שעוזר להם".

בני הציונות הדתית וההתנחלויות משלמים מחיר לא פרופורציונאלי בעזה

את הטור חתם נוביק בקריאת טיגר על הרעיון שבשמו קם הארגון לכתחילה: "האמת היא שגם לפני המלחמה היתה בעיה מובנית בנרטיב של "אחים לנשק", בטיעון המשתמע שתרומה צבאית צריכה לקבל נקודות בחברה הישראלית. לאמור: הקשיבו לו, יש לו פלאפלים רבים על הכתף. הוא היה לוחם, לא ג'ובניק חלילה. ועל הסולם הזה יכולים לטפס עכשיו, למשל, בני הציונות הדתית וההתנחלויות, על רקע מחיר הדמים הבלתי פרופורציונלי שהם משלמים בעזה".

עקיבא ראול נוביק

עקיבא ראול נוביק, צילום: יח"צ