מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הסוף לעיכוב במשלוחים מחו"ל? יתוגברו טיסות המטען לישראל

לאחר שחברות משלוחים בינלאומיות רבות הודיעו כי לא ייקחו סיכון ולא יוציאו משלוחים אל ישראל או ממנה עקב תקיפות החות'ים, חברת כ.א.ל הודיעה כי תתגבר את את טיסות המטען מרחבי העולם לארץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/12/23 18:53 ה בטבת התשפד

הסוף לעיכוב במשלוחים מחו"ל? יתוגברו טיסות המטען לישראל
ספינת מטען, אילוסטרציה, צילום: Moshe Shai,FLASH 90

חברות המשלוחים הבינלאומיות נקלעו בבעיה בשינוע משלוחים לישראל עקב תקיפות החות'ים על הספינות שעוברות באזור. חברות משלוחים רבות כבר הודיעו כי לא יקחו סיכון ולא יעברו באזור, דבר שיפגע קשות בהעברת החבילות שהוזמנו מחו"ל לארץ. בעקבות כך הודיעה היום (א') חברת ק.א.ל (קווי אוויר למטענים) כי תתגבר את טיסות המטען מרחבי העולם לישראל, כך דווח בכאן.

"סוג המטענים שיוסטו לאוויר הם רק כאלה שערכם גבוה"

על אף הבשורות המשמחות, נחמה רונן, יו"ר קבוצת ממן המנהלת את מסוף המטענים האווירי בנתב"ג, הדגישה כי: "מחירי ההובלה הימית כיום זולים משמעותית מהאוויר - ולכן סוג המטענים שיוסטו לאוויר הם רק כאלה שערך המוצר בהם הוא גבוה". עוד היא הוסיפה בנימה אופטימית כי "אנו עדים להודעות משמחות מחברות התעופה הזרות, בהן לופטהנזה, שמעדכנות על חזרה לפעילות בישראל בחודש הבא. זה סימן מעודד מאוד - לא רק לחוסן הלאומי, אלא גם לכלכלה הישראלית".

כאמור ההחלטה באה לאחר שנוצר עיכוב משמעותי בהגעת החבילות מחו"ל שהוחרף בשבוע שעבר כאשר שלוש חברות שינוע הודיעו כי יפסיקו את תנועת המטען לישראל וממנה עד להודעה חדשה. אמש חברת הספנות ההונג קונגית-סינית OOCL עידכנה על הספקת השינוע ובנוסף לה גם חברת הענק הדנית "Maersk" והחברה הגרמנית "Hapag-Lloyd.

החות'ים איימו ותקפו ספינות שעברו באזורם

כזכור החות'ים, קבוצת המורדים מתימן שהכריזה מלחמה על ישראל, איימו כי יתקפו כל ספינה שתהיה בדרכה לארץ. עקב שליטתם באזור קריטי בים האדום. קבוצת המורדים אכן תקפה ספינות רבות בטילים וכן ביצעה נסיונות לחטוף ספינות נוספות.