תושבי הצפון גנבו שלושה טילי לאו מכוח שפעל בגבול לבנון

כתבי אישום הוגשו נגד שלושה נאשמים שגנבו שלושה טילי לאו וארגז תחמושת של מאג מכוח צה"ל שפעל בסמוך לגבול לבנון | הפרקליטות: "טילי לאו מהווים כלי נשק חריג ביותר, בעל פוטנציאל לגרימת נזק קטלני והרסני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/12/23 12:18 ה בטבת התשפד

תושבי הצפון גנבו שלושה טילי לאו מכוח שפעל בגבול לבנון
תחמושת, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

פרקליטות המדינה הגישה היום (א') לבית המשפט המחוזי בחיפה כתבי אישום נגד שלושה נאשמים שגנבו שלושה טילי לאו וארגז תחמושת של מאג מכוח צה"ל שפעל בסמוך לגבול לבנון. השלושה, עובדי מפעל בצפון, הם תושבי עראמשה ומעלות תרשיחא. נציין כי רק שניים מהטילים הוחזרו לרשויות והשלישי טרם אותר.

לפי כתב האישום הנאשמים וידאו כי החיילים אינם משגיחים על המקום בו הונחו אמצעי הלחימה וגנבו שני טילי "לאו". לאחר מספר ימים הם גנבו ארגז תחמושת של מקלע "מאג", ובהמשך "טיל לאו" נוסף. השניים נפגשו בביתו של הנאשם השלישי ותכננו את מכירת הטילים וחלוקת התמורה ביניהם.

בבקשת המעצר ציינה הפרקליטות כי נסיבות ביצוע העבירות מלמדות על מסוכנותם של הנאשמים. "טילי לאו מהווים כלי נשק חריג ביותר, בעל פוטנציאל לגרימת נזק קטלני והרסני, אשר מיועד לפגיעה בטנקים, כלי רכב משוריינים ומבני בטון. עוצמת כלי הנשק, מידת קטלניותם, והעובדה שמדובר בגניבה של שלושה כלי נשק שכאלה – מלמדים על מסוכנות גבוהה ביותר. העובדה שהטילים נגנבו מכוח צה"ל שפעל בעיצומה של מלחמה – מעצימה את חומרת המעשים ואת המסוכנות הנשקפת מהנאשמים".