הרב יצחק יוסף השתלח במתן כהנא: "הביא גהינום על העולם"

הראשון לציון התייחס לרפורמת הכשרות שהעביר כהנא בממשלה הקודמת ותקף את האפשרות של הענקת תעודת כשרות בעיר אחרת וכינה אותו "חוק מעוות". בהמשך תקף את כהנא: "חוק גימטריה גיהינום, זה מה שהוא עשה פה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/12/23 12:32 ה בטבת התשפד

הרב יצחק יוסף השתלח במתן כהנא: "הביא גהינום על העולם"
הרב יצחק יוסף, צילום: Yaakov Cohen/Flash90

במהלך שיעורו השבועי אמש (שבת) הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, תקף בחריפות שוב את השר לשעבר מתן כהנא. הרב יוסף דיבר אודות החוק שמאפשר לרבני עיר להעניק כשרות גם שלא בעיר עליה הן מופקדים. "זה החוק המעוות הזה שעשה מתן כהנא", אמר הרב יוסף.

"בא איזה רב אחד, רב עיר קטן, ונתן להם מיד כשרות"

"סיפר לי הרב יצחק לוי, הרב של נשר, שהוא ממונה הכשרות מטעם הרבנות הראשית בחיפה על מקרה שהיה אצלו. הוא נותן הכשר לבתי מלון וראה מלון אחד שמשקר, מזייף. התרה בו פעם, פעמיים, ואז הסיר את הכשרות. מיד איך שהוציא את הכשרות, בא איזה רב אחד, רב עיר קטן, תרתי משמע, ונתן להם מיד כשרות. הוא מהרבנים המודרניים, נתן להם כשרות", סיפר הרב יוסף.

מתן כהנא

מתן כהנא | צילום: Yossi Aloni/Flash90

בהמשך השיעור, השתלח הראשון לציון בשר לשירותי דת לשעבר מתן כהנא: "זה החוק שעשה מתן כהנא, מה הוא עשה? שכל רב, בכל מקום, גם איפה שלא גר, למשל הוא גר בחדרה יכול לתת כשרות באילת או בחברון, איפה שהוא רוצה. זה החוק המעוות הזה שעשה מתן כהנא. חוק גימטריה גיהינום, זה מה שהוא עשה פה, הביא גיהינום לעולם. הוא הוציא את הכשרות לבית מלון, ראה שהמלון הזה לא בסדר, מביא דברים נגד ההלכה, נגד התורה. כשרות זה א' ב' שלנו, כמו שאמרתי כמה פעמים. אדם מתחזק ביראת שמיים, מתחזק באמונה, מתחזק בתורה אם הוא אוכל דבר שהוא כשר וטוב. בא הרב הקטן, ונתן כשרות אחרת".