מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

טרגדיה קשה מנשוא: סיפוריהם של יותם, סאמר ואלון, שנהרגו מאש צה"ל

יותם, סאמר ואלון ז"ל, נחטפו ב-7 לעשירי מעוטף עזה על ידי חמאס, ונהרגו בתקרית קשה על ידי כוחות צה"ל בעזה שחשבו אותם למחבלים. סאמר אהב אופנועים, אלון היה אמור להתחיל תואר, יותם היה מוזיקאי מחונן. אלה סיפוריהם

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/12/23 18:04 ד בטבת התשפד

טרגדיה קשה מנשוא: סיפוריהם של יותם, סאמר ואלון, שנהרגו מאש צה"ל
החטופים שנהרגו מאש צה"ל, צילום: מטה משפחות החטופים

דובר צה"ל עדכן אמש (ו') את הציבור בבשורות קשות. יותם חיים בן 28 מכפר עזה, סאמר פואד אל-טלאלקה בן 22 מחורה ואלון לולו שמריז מכפר עזה, שנחטפו לעזה בשבת ה-7 לאוקטובר, נורו למוות על ידי כוחות צה"ל שחשבו אותם למחבלים.

במהלך הלחימה בשג'עייה, כוח צה"ל זיהה בשוגג שלושה חטופים ישראלים כאיום. כתוצאה מכך הכוח ירה לעברם והם נהרגו. במהלך סריקה ובדיקה של מרחב האירוע עלה חשד לגבי זהות ההרוגים. הגופות נלקחו לבדיקה בשטח ישראל ולאחריה התברר כי מדובר בשלושה חטופים ישראלים. גופותיהם נבדקו ב"מרכז הצבי" שבמחנה שורה, שם זוהו החטופים.

סיפוריהם של החטופים שנהרגו

סאמר פואד אל טלאלקה ז"ל

במטה משפחות החטופים, סיפרו על שלושת הצעירים שנהרגו: סאמר פואד אל טלאלקה היה בן 25 במותו. הוא התגורר בכפר חורה ועבד עם אביו ואחיו במדגרה ליד קיבוץ ניר עם. הוא הבן הבכור מתוך 10 ילדים. סאמר היה חובב אופנועים מושבע שאהב לטייל בשטח ולבלות עם חברים. בשבת השחורה, היה עם אביו במדגרה בקיבוץ ניר עם וסיפר בשיחה עם אחותו כי נפגע מירי מחבלים, עד שהשיחה איתו התנתקה.

סאמר פואד אל טלאלקה ז"ל

סאמר פואד אל טלאלקה ז"ל צילום: מטה משפחות החטופים

אלון שמריז ז"ל

אלון שמריז, בן 26 במותו, התגורר בשכונת הדור הצעיר בקיבוץ כפר עזה. משפחתו וחבריו של אלון הגדירו אותו כאדם שאוהב את החיים וחובב כדורסל מושבע. הוא שיחק בקבוצת הכדורסל של שער הנגב. ב-7 לאוקטובר התקשר לאחיו הבכור יונתן שאמר לו שהמשפחה אוהבת ומחזקת אותו. הקשר איתו נותק ב-10:02 באותה שבת שחורה. אלון התקבל ללימודי הנדסת מחשבים במכללת ספיר והיה אמור להתחיל בקרוב את שנת הלימודים הראשונה שלו באקדמיה.

אלון שמריז ז"ל

אלון שמריז ז"ל צילום: מטה משפחות החטופים

יותם חיים ז"ל

"יותם גר בקיבוץ כפר עזה, היה בעל שיער ארוך וג'נג'י עם עיניים כחולות ויפות שאפשר לשקוע בהן", נכתב עליו מטעם מטה משפחות החטופים. יותם היה מוסיקאי מחונן וחובב מוסיקת מטאל מושבע שהעריץ את להקת מגאדת'. הוא ניגן בתופים במשך 20 שנה והיה חלק מלהקת Persephore, איתה היה אמור להופיע בפסטיבל מטאל בתל אביב בשבת השחורה של ה-7 באוקטובר. כשהחלה המלחמה, יותם שוחח עם משפחתו וסיפר להם שביתו נשרף. הוא דיבר עם הוריו עד השעה 10:44 ביום שבת, אז פתח את החלון בכדי לשאוף אוויר ונחטף בידי מחבלי חמאס.

יותם אהב לבשל אוכל איטלקי ואף למד איטלקית באופן עצמאי. בזמנו הפנוי נהג להתאמן במועדון הקרוספיט בשדרות. יותם היה חובב חיות מושבע וגידל כלבים וחתולים בביתו. הוא אהב מאוד את אמו, נהג לחקות אותה ולקרוא לה "מאמו".

יותם חיים ז"ל

יותם חיים ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה