מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

כיבוש שטח ועקיצה לנתניהו: בני גנץ מציג את התכנית שלו לרצועת עזה

חבר קבינט המלחמה ויושב ראש המחנה הממלכתי נאם ופירט את תכניותיו לרצועת עזה: "נעצב שליטה ביטחונית מלאה על המרחב, כולל תפיסת שטח שתאפשר את המשך המאמץ המבצע" | וגם: העקיצה לנתניהו

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/12/23 21:31 ב בטבת התשפד

כיבוש שטח ועקיצה לנתניהו: בני גנץ מציג את התכנית שלו לרצועת עזה
גנץ , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שעות לאחר שנפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, חבר קבינט המלחמה ויושב ראש המחנה הממלכתי, בני גנץ, נאם הערב (ה') על רקע המלחמה והציג את תוכניתו ליום שאחרי הקרבות. "ישראל תשלוט ביטחונית, תשמור על חופש פעולה, ותממש אותו בכל השטח. דין חאן יונס ושג'עייה יהיה כדין הקסבה בשכם" הדגיש גנץ.

"חמאס היא חלק מהציר האיראני שרוצה להשמיד אותנו ולבלום את הנורמליזציה" אמר השר וטען כי יש לחזק את הקשרים עם מדינות ערב למרות המלחמה. "עלינו לגרום למצב ההפוך לקרות. להסיר את האיום של חמאס, לחזק את הקשר עם מדינות ערב המתונות, ולבנות מציאות אזורית אחרת שתכלול גם מסגרת לפתרון בעזה".

עזה ביום שאחרי: שליטה צבאית ישראלית ואזרחית ערבית

גנץ המשיך ופרש את תוכניתו לרצועת עזה: "בהיבט הצבאי - בסיום השלב הקרוב כשתושלם המשימה בדרום הרצועה - נעצב שליטה ביטחונית מלאה על המרחב, כולל תפיסת שטח שתאפשר את המשך המאמץ המבצעי. ישראל תשלוט ביטחונית, תשמור על חופש פעולה, ותממש אותו בכל השטח. דין חאן יונס ושג'עייה יהיה כדין הקסבה בשכם".

הוא המשיך ומסביר כי תוקם שליטה אזרחית ברצועה - שלא תהיה ישראל. "בהיבט האזרחי יהיה נכון לאתר גורמים מקומיים שיטפלו בביוב, ברפואה ובנושאים האזרחיים, בתמיכת מנהלת שתורכב ברובה ממדינות ערביות מתונות, שחלקן כבר הביעו נכונות להצטרף למאמץ הזה".

עקץ את נתניהו: "אנחנו לא ננהג כך"

לסיכום, השר בני גנץ שלח עקיצה לנתניהו ואמר "לצערי, גם בימים האלו, יש מי שעוסק ביצירת מחלוקות מדומות בעם ובפגיעה ביחסים החשובים עם ארצות הברית. התפקיד של ההנהגה הוא להגיד לציבור מה כן יהיה, ולחתור לשם. בצורה עניינית, ובלי לייצר מחלוקות מדומות כשחיילינו נלחמים שכם אל שכם בשדה הקרב. אנחנו לא ננהג כך בזמן מלחמה".