החות'ים מכים שנית: נחטפה ספינה שהייתה בדרך לישראל

חברת הסחר הימית של בריטניה דיווחה כי שתי ספינות היו מעורבות בתקריות עם קבוצה מתימן, ככל הנראה החות'ים, בעת ששטו מול חופיה. ספינה אחת נחטפה לתימן ולעבר הספינה השנייה שוגר טיל, שנחת במים

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/12/23 16:49 ב בטבת התשפד

החות'ים מכים שנית: נחטפה ספינה שהייתה בדרך לישראל
ים סוף, צילום: Blueee77,Shutterstock

החות'ים תוקפים שוב: היום (ה') בשעות הצהריים רשות הסחר הימית של בריטניה דיווחה על שתי ספינות שנקלעו לתקריות מול חופי תימן. חברת האבטחה הימית אמברי מסרה כי קבוצה הטוענת כי היא "הצי התימני" דרשה מאחד מכלי השיט לשנות את מסלולו לשוט לכיוון תימן. החברה טענה כי החות'ים הם שאחראים לתקיפה.

גם באל ג'זירה ציטטו גורם תימני שדיווח כי "החות'ים מאלצים ספינת מכולות שהייתה בדרכה לישראל לשנות את מסלולה. הספינה שנעצרה בדרך לנמלי תימן". עוד דיווחה חברת האבטחה אמברי כי טיל שוגר מתימן ככל הנראה לכיוון ספינת מטען נוספת שהייתה במרחק עשרות קילומטרים מהחוף. בספינה עידכנו כי הטיל פגע במים ואיש מהנוסעים לא נפגע.

החות'ים איימו לתקוף כל ספינה שתנסה להגיע לישראל- ומימשו

כזכור החות'ים מתימן איימו כי יתקפו כל ספינה שתהיה בדרכה לישראל, ורק לפני ימים ספורים דווח כי הקבוצה תקפה מכלית מסחרית בטיל שיוט נגד ספינות בעת שעברה באזור הנשלט על ידי המורדים, בארצות הברית עידכנו כי שריפה פרצה במקום אך לא היו נפגעים באירוע.