מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אחרי הזעם של המשפחות השכולות: אחים לנשק מחקו את הפוסט

הארגון "אחים לנשק" התחיל היום קמפיין נגד נתניהו במסגרתו נכתבו כל ההרוגים במלחמה תחת הכיתוב: ""בשבילנו אתם אחים, בשבילו אתם ניצבים בקמפיין". אחרי שמשפחות שכולות רבות זעמו על השימוש בשמות יקיריהם, הארגון מחק את הפוסט המדובר

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 13/12/23 21:11 א בטבת התשפד

אחרי הזעם של המשפחות השכולות: אחים לנשק מחקו את הפוסט
מחאת אחים לנשק, למצולמים אין קשר לכתבה., צילום: Shir Torem/Flash90

אחרי הזעם הציבורי בראשות משפחות שכולות על הקמפיין של אחים לנשק בו כתובים כל שמות הנופלים במלחמה ולצידם המשפט: "בשבילנו אתם אחים, בשבילו אתם ניצבים בקמפיין". "אחים לנשק" מחקו את הפוסט.

בארגון כתבו: "בעקבות פניות מאחים שלנו, אנו מסירים את הפוסט ומעלים חדש עם תמונה אחרת. אנו רותחים על ראש הממשלה נתניהו אשר התייחס לנרצחים ב-7.10 כאל סטטיסטיקה המשמשת בקמפיין. יחד עם זאת, אם יש משפחות שכולות, קדושות, אשר נפגעו מהפוסט - אנו מקבלים, מתנצלים ומשנים".

נזכיר כי מוקדם יותר משפחות שכולות רבות החלו לכתוב פוסטים זועמים על השימוש הפוליטי בשמותיהם של האהובים שלהם לטובת קמפיים פוליטי. אליהו דוכן, אחיו של יוחאי דוכן הי"ד שנרצח בעת קרב בבסיס חל עוז בשבת השחורה כתב: "שלום 'אחים לנשק' אשמח שתוציאו את השם של אחי סגן יוחאי דוכן ז"ל מקמפיין ההסתה הפוליטי שלכם. תודה מראש. ד"א: להבא כדאי לכם כגוף פוליטי, לשאול את משפחות הנופלים אם הן מסכימות שתחללו את זכר יקיריהם בקמפיין פוליטי מסוג שכזה". בתגובה אחים לנשק חסמו את אליהו בטוויטר.

גם יהושע שני, ששכל את בנו כתב נגד הקמפיין: "כאב שכול אני מרגיש שהארגון הבזוי הזה מחלל את זכרו של בני. עושים שימוש פוליטי בדבר הקדוש ביותר. הקמפיין הזה הוא שיא הנבזות שימוש ציני בשכול". הארגון טרם התנער מהקמפיין או מחק את שמותיהם של החללים אשר משפחתם מתנגדת למסר.

מי שפוצץ את הסיפור הוא העיתונאי עמית סגל, ששיתף בחשבון הטלגרם שלו ל-214 אלף עוקביו את הפרסומים של המשפחות השכולות, ואף כתב על החסימה של אליהו דוכן: "טוב, זה ממש דוחה".

עמית סגל הפעיל לחץ

עמית סגל הפעיל לחץ צילום: מתוך הטלגרם של עמית סגל