מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

טובי בנינו: תשעת החיילים שנהרגו בתקרית בסג'עייה הובאו לקבורה

הרמטכ"ל התייחס לאירוע בסג'עייה בו נהרגו תשעה לוחמים: "אתמול הוכחתם הלכה למעשה ש'אחריי' זאת לא סיסמה- אלא ציווי שלנו המפקדים להוביל קדימה" | המשפחות נפרדות מיקיריהן: "היית קרן אור בכל מקום שהגעת אליו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/12/23 18:22 א בטבת התשפד | עודכן בתאריך 13/12/23 22:58

טובי בנינו: תשעת החיילים שנהרגו בתקרית בסג'עייה הובאו לקבורה
הלוויתו של סא"ל תומר גרינברג, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן נכנס לסג'אעיה ונפגש עם לוחמי גולני, שאיבדו בקרבות 9 לוחמים, בהם שני קצינים בכירים: מפקד גדוד 13 סא"ל תומר גרינברג, ואל"מ יצחק בן בשט. "בקרב גבורה נוסף בספר המופת של חטיבת גולני - מנעתם תוצאות קשות יותר", אמר פינקלמן.

אלוף ירון פינקלמן בעזה

אלוף ירון פינקלמן בעזה צילום: דובר צה"ל

"במעשים של המפקדים, מנעתם תוצאות יותר קשות"

"אתם אתמול הוכחתם הלכה למעשה ש'אחריי' זאת לא סיסמה - אלא ציווי שלנו המפקדים להוביל קדימה, בראש הכוחות, גם כשיש לזה מחיר כבד מאוד. אבל זאת הדרך היחידה לנצח. ובמעשים של המפקדים, שלכם ושל המפקדים פה, מנעתם תוצאות יותר קשות", אמר פינקלמן ללוחמים.

גם הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, ביקר פצועים בבית החולים שיבא והתייחס לתקרית הקשה: "כמו שכולנו יודעים גם אתמול חווינו אירוע קשה אבל הוא אירוע שבו כוח אחד נכנס למצוקה וכוחות רבים של מפקדים הולכים לתוך האש ולסכנה", אמר. הוא דיבר על גבורת המפקדים ואמר כי "המפקדים בראש כי ככה אנחנו מחנכים בצה"ל, ככה אנחנו מאמינים שנכון להילחם, ככה אנחנו מאמינים שנכון לנצח".

"הוא נולד בשביל המלחמה הזו"

בשעות האחרונות הובאו לקבורה הנופלים באותה תקרית קשה. אשירה, אלמנתו של סא"ל תומר גרינברג ספדה לו: "הוא נולד בשביל המלחמה הזו. היית אבא למופת, אבא של ארבל. תומר, גדוד 13 לא יישבר לעולם. אני אוהבת אותך, תבוא לבקר אותי".

סא"ל תומר גרינברג ז"ל, מג"ד 13

סא"ל תומר גרינברג ז"ל, מג"ד 13, צילום: דובר צה"ל

"השבת לפלוגה את שמחת החיים וחדוות היצירה"

גם אלוף יניב עשור הספיד את חברו, אל"מ יצחק בן בשט: "בנבה אחי, סופד לך, בוכה אותך. מגשש אל המילים למצוא בהם את שביל הזהב שהטבת לנווט בו את חייך, בין האישי ללאומי, הפרטי והכללי".

הוא המשיך ואמר: "מרגע נפילתך התחלתי להריץ בראש את הפגישה הראשונה שלנו. הספיקה לנו פגישה קצרה, מבט בעיניים, ואמירה פשוטה וברורה שלך - "הנני". מהר מאוד בלטת במנהיגות השקטה והבוטחת. ביכולת לחבר וללכד. באומץ הלב נוכח פני אויב. כל הזמן חתרת למגע, השבת לפלוגה את שמחת החיים וחדוות היצירה ובה בעת הצבת נורמות וקיימת משמעת".

גיבורים אחד אחד, הנופלים מאמש: סמל ערן אלוני (Eran Aloni), בן 19, מאופקים, לוחם בגדוד 51, חטיבת גולני, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה. סא"ל תומר גרינברג (Tomer Grinberg), בן 35, מאלמוג, מפקד גדוד 13, חטיבת גולני, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה. רס"ן רועי מלדסי (Roei Meldasi), בן 23, מעפולה, מפקד פלוגה בגדוד 13, חטיבת גולני, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה. רס"ן משה אברהם בר-און (Moshe Avram Bar On), בן 23, מרעננה, מפקד פלוגה בגדוד 51, חטיבת גולני, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה.

תמונות הנופלים

תמונות הנופלים , צילום: דובר צה"ל