מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

תבקשו את יחיא סינוואר: שגריר ישראל באו"ם פרסם את מספר הטלפון של החמאס

העצרת הכללית של האו"ם הצביעה בעד הפסקת אש הומניטרית בעזה, עם רוב מוחץ של 153 מדינות. שגריר ישראל באו"ם הניף שלט עם המספר של יחיא סינוואר וקרא: "רוצים הפסקת אש? תתקשרו לסינוואר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/12/23 08:01 א בטבת התשפד

תבקשו את יחיא סינוואר: שגריר ישראל באו"ם פרסם את מספר הטלפון של החמאס
גלעד ארדן הניף את המספר של סינוואר, צילום: ללא

ערב סוער באו"ם: אמש (ג') העצרת הכללית של האו"ם הצביעה בעד החלטה לקרוא ל"הפסקת אש הומניטרית מיידית ברצועת עזה ושחרור מיידי וללא תנאי של כל החטופים", עם רוב של 153 מדינות בעד ורק עשר נגד. שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן נאם לפני ההצבעה ובמהלך נאומו הרים שלט שעליו מספר טלפון עם כתובת "להפסקת אש חייגו למספר הזה ובקשו את יחיא סינוואר".

ארדן: "רוצים הפסקת אש? אמרו לחמאס להניח את נשקם, ולהשיב את החטופים"

השגריר ארדן פנה לשגרירים באולם והבהיר כי "הפסקת אש רק תאריך את הסבל וההרס באזור ותשאיר את מחבלי החמאס בשלטון. מה המדינות שלכם היו עושות לו היו בנעליה של ישראל? האם הן היו קוראות להפסקת אש? אין פה מדינה אחת שהייתה פועלת אחרת לו הייתה במצב דומה! אם אתם רוצים הפסקת אש אמיתית, התקשרו למספר הזה ובקשו את יחיא סינוואר! אמרו לחמאס להניח את נשקם, להסגיר את עצמם, ולהשיב את החטופים. רק זה יביא להפסקת אש נצחית בעזה".

153 מדינות הצביעו בעד ההצהרה- חמאס בירך

כזכור, בהצבעה הקודמת באו"ם שנערכה רק לפני כחודש וחצי, שקראה גם היא להפסקת אש בין ישראל לחמאס, הצביעו 120 מדינות בעד ההחלטה. 14 מדינות הצביעו נגד ו-45 נמנעו. זאת בניגוד להצהרה הנוכחית שעברה ברוב של 153 מדינות, כשרק 10 מתנגדות ו-23 נמנעות. נדגיש כי ההחלטה של האו"ם הצהרתית בלבד ואינה מחייבת. חמאס בירך על ההצהרה ודרש להמשיך וללחוץ על ישראל לציית לה.