מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מרתיח: מנהיג המפלגה האנטישמי ריסס חנוכייה ופוצץ את הטקס

גז'גורז בראון חבר מפלגת הימין הקיצוני בפולין ריסס את החנוכייה של הקהילה היהודית באמצעות מטף ופוצץ את טקס הדלקת הנרות בפרלמנט הפולני. הרב הראשי של פולין שוחח עם ראש הממשלה והשניים סיכמו על אירוע הדלקה נוסף

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/23 20:53 כט בכסלו התשפד

מרתיח: מנהיג המפלגה האנטישמי ריסס חנוכייה ופוצץ את הטקס
הפרלמנט הפולני, צילום: Fotokon,Shutterstock

תקרית אנטישמית מרתיחה: חבר מפלגת הימין הקיצוני בפולין, גז'גורז בראון, ביזה את הקהילה היהודית ואת חג החנוכה הערב (ג') כאשר כיבה עם מטף את החנוכייה הגדולה שהודלקה לכבוד הקהילה היהודית בפרלמנט הפולני. בעקבות התקיפה, הרב הראשי בפולין, הרב שודריך שוחח עם ראש ממשלת פולין הנכנס, דונלד טוסק, שגינה את המעשה. השניים הודיעו כי בכוונתם לתאם אירוע הדלקה נוסף של החנוכייה בפרלמנט.

אירוע התקיפה המביש בפרלמנט הפולני

"מפגן של הסתה ואנטישמיות מהמעלה הראשונה"

נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט: "חזינו היום במפגן של הסתה ואנטישמיות מהמעלה הראשונה. אם בפרלמנט הפולני לא יכולים לשמור על כבודה וביטחונה של הקהילה היהודית, כיצד ישמרו עליהם במרחב הציבורי?. פעולתו של חבר מפלגת הימין הקיצוני בראון, מתירה את דמם של חברי הקהילה היהודית והיא עלולה להוביל למתקפות נוספות נגדם. אני קורא לרשויות החוק לפתוח נגד בראון בחקירה ולמצות עימו את הדין. ויפה שעה אחת קודם".

הרב הראשי בפולין: "רבים ניסו לכבות לנו את האור, כולם נכשלו"

הרב הראשי בפולין, הרב מרדכי שודריך הוסיף: "לאורך השנים קמו נגד העם היהודי אויבים רבים, החל מהיוונים בתקופת המכבים ועד ארגון חמאס כיום. רבים ניסו לכבות לנו את האור, כולם נכשלו. שוחחתי עם ראש הממשלה הנכנס דונלד טוסק ויחד נפעל להדלקת החנוכייה בפרלמנט מחדש. אף אחד לא יצליח לכבות את האור על העם היהודי".