מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

האם השכולה מזועזעת: "הבת שלי הורעלה למוות"

עדנה מור, אמה של סמל שיראל שהייתה תצפיתנית בנחל עוז ב-7 לאוקטובר, סיפרה כי גילתה פרטים חדשים אודות הרגעים האחרונים של ביתה, לפני שנרצחה: "הם הרעילו אותן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/23 16:45 כט בכסלו התשפד

האם השכולה מזועזעת: "הבת שלי הורעלה למוות"
שיראל מור ז"ל, צילום: דובר צה"ל

תחקיר חדש: עדנה מור, אמה של סמל שיראל שהייתה תצפיתנית בחמ"ל של נחל עוז ונפלה בטבח ב-7 באוקטובר, גילתה היום (ב') פרטים מממצאי התחקיר הצה"לי שהוצגו לה. בריאיון לקרן נויבך בתוכנית "סדר יום" בכאן רשת ב דיברה מור על המתקפה של מחבלי חמאס וסיפרה כי החמ"ל של נחל עז בו שהתה שיראל, הורעל: "הקצינה אמרה שיש בדיקה מכבאים שאלה היו רימוני רעל ולא עשן רגיל. הם הרעילו אותן".

האם השכולה: "עשיתי לעצמי מתנה. והם לקחו לי אותה"

בהמשך הריאיון, האשימה מור את הקצינים האחראים שלא באו לבקר את ההורים, ואמרה: "מפחדים לבוא אלינו. מי בא? החדשים שם. אלה שאחראים על הגבול לא באים, אין להם בושה, הם לא שמרו על הגבול. אני חשבתי שהגבול מוגן. אני פחדתי מהמרכז, לא פחדתי מגבול. איך אני אחיה? ילדתי אותה בגיל 40, עשיתי לעצמי מתנה. והם לקחו לי אותה".

החמ"ל החדש בנחל עוז

החמ"ל החדש בנחל עוז, צילום: דובר צה"ל

"אמא שלי ברחה ממינסק בשואה, הבת שלי נרצחה בשואה"

מור האשימה את הממשלה והעומדים בראשה, וכן את המערכת הצבאית. "אם אלה היו הילדים שלכם, הייתם שולחים כוח או הולכים לישון? אני רוצה לשאול את נתניהו - אם לא דיווחו לך, עם מי בחרת לעבוד? אם הלכת לישון, אז מי אתה?!", אמרה, והמשיכה: "לא רק חמאס הרג את הילדים שלנו - הממשלה ומקבלי ההחלטות שותפים לזה. אני רוצה שיישבו בכלא, לא נקבל התפטרויות. זה מחדל - שלא מוכנים למלחמה פתאומית כזאת, כמו מלחמת יום כיפור". לאחר מכן חתמה בזעזוע: "אמא שלי ברחה ממינסק בשואה, הבת שלי נרצחה בשואה".