מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"עוד כמה ימים": הבטחת המח"ט ללוחמים שלא יצאו הביתה מה-7 באוקטובר

לוחמי צנחנים מאז ה-7 באוקטובר נמצאים במרכז הלחימה בלי לחזור הביתה, כעת לראשונה מבטיח מפקד חטיבת הצנחנים כי "עוד מספר ימים נצא, נתרענן, ננוח וגם נפגוש את ההורים ואת בני המשפחות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/23 14:20 כט בכסלו התשפד

"עוד כמה ימים": הבטחת המח"ט ללוחמים שלא יצאו הביתה מה-7 באוקטובר
לוחמים בעזה, צילום: דובר צה"ל

לוחמי הצנחנים נלחמים באומץ שבועות ארוכים, ועקב כך לא חזרו הביתה מאז ה-7 באוקטובר. בהדלקת נרות של לוחמי החטיבה, אי שם בעומק עזה, הבטיח מפקד חטיבת הצנחנים, אלוף-משנה עמי ביטון: "עוד מספר ימים נצא, נתרענן, ננוח וגם נפגוש את ההורים ואת בני המשפחות".

הוא המשיך והדגיש ללוחמים: "הדברים החשובים הם קודם כל היכולת של כולנו לשמור אחד על השני, לעמוד במשימות ולהחזיר את כולם הביתה בשלום. אתם עושים עבודה מדהימה - אתם המכבים של הדור הזה".

הלוחמים מצאו מצלמה שהכילה חומרים שצילמו מחבלי החמאס ה-7 באוקטובר

צוות הקרב החטיבתי של הצנחנים נלחם בשבוע האחרון בשכונות זייתון ובשג׳עייה שבלב העיר עזה, הלוחמים חיסלו מחבלים, עצרו מחבלים שהועברו לחקירות, חשפו פירי תת קרקע והשמידו ארבע מערכות מנהרות מרכזיות. במסגרת סריקות בשכונות ובבתי פעילי חמאס איתרו לוחמי גדוד 7421 מחרטה ליצור רקטות, מאות מטענים, עשרות נשקים וטילי גראד מוכנים לשיגור. בנוסף, איתרו לוחמי גדוד 202 מספר כרטיסי זיכרון שהכילו חומרים שצילמו מחבלי החמאס ביום שבת ה-7 באוקטובר.