התנועה הקיבוצית מודאגת מהשתלטות גרעינים תורניים על קיבוצים

בתנועה הקיבוצית חוששים מהשתלטות גרעינים תורניים על הקיבוצים אחרי הטבח הנורא, ובעקבות מודעה על כנס שכזה תנועת אור פרסמה הבהרה: "לא ידוע על תוכניות לאכלוס בגרעינים תורניים, מעולם לא היתה פעולה או כוונה כזו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/23 13:26 כט בכסלו התשפד

התנועה הקיבוצית מודאגת מהשתלטות גרעינים תורניים על קיבוצים
הטבח בקיבוץ בארי, צילום: Omer Fichman/Flash90

אחרי הטבח הנורא, בין היתר בקיבוצי עוטף עזה, עולה חשש בתנועה הקיבוצית מהשתלטות של גרעינים תורניים על קיבוצים. אמש (ב') התקיים כנס של תנועת אור, תנועה המקדמת התיישבות בנגב ובגליל, כאשר על מודעת הכנס הופיע גם לוגו של המשרד לחיזוק הנגב והגליל בראשותו של השר יצחק וסרלאוף מעוצמה יהודית, עובדה שעוררה סערה - והביאה את התנועה לפרסם הבהרה.

"שיסירו את הידיים שלהם מהקיבוצים"

כבר בימים שאחרי הטבח הביעו דאגה בתנועה הקיבוצית מהעניין ובראיון לכלכליסט אמר נרי שוטן, מנהל המחלקה הפוליטית בתנועה הקיבוצית, כי "יש פקידי ממשלה עם רעיונות להביא גרעינים תורניים ולשים אותם בקיבוצים. לכל מי שיש רעיונות כאלה, שיסירו את הידיים שלהם מהקיבוצים".

על רקע האמירות הללו, בתנועה החליטו להקים מחדש את האגף התיישבות לטובת שיקום וחידוש הקיבוצים שפונו בנגב המערבי ובצפון לאחר שנסגר לפני 25 שנה, כך על פי פרסום ב-TheMarker. בעקבות האירוע של תנועת אור, רם שפע, חבר כנסת לשעבר ממפלגת העבודה וקיבוצניק בעצמו, כתב: "בזמן שמשפחות וקהילות שלמות מהעוטף מרוסקות, הם לא מחכים ועובדים על המחטף הבזוי".

בתנועת אור מסבירים: "לא ידוע לתנועות על תוכניות לאכלוס בגרעינים תורניים"

בעקבות הסערה, בתנועת אור פרסמו הודעה משותפת עם התנועה הקיבוצית ובה נכתב כי לא היה שום רצון ליישב גרעינים בקיבוצים: "למען הסר ספק, לא ידוע לתנועות על תוכניות לאכלוס בגרעינים תורניים, לא מצד הממשלה, בוודאי שלא מצד תנועת אור ושמעולם לא היתה פעולה או כוונה כזו והתוצאות בשטח מדברות בעד עצמן. כל פעולה מבוצעת בתיאום ותבוצע אך ורק בתיאום עם הקיבוצים, המועצות והתושבים".

ההודעה המלאה