השווה את עצמו למכבים: הנשיא הארגנטינאי חוגג את חנוכה

בנאום שנשא בטקס ההשבעה שלו הזכיר חאבייר מיליי את חג החנוכה ודיבר על ניצחון המכבים. בנוסף הוא נפגש עם משפחות החטופים, הדליק נרות חנוכה, ואף העניק חנוכיה לזלנסקי

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/12/23 09:41 כח בכסלו התשפד

השווה את עצמו למכבים: הנשיא הארגנטינאי חוגג את חנוכה
חאבייר מיליי, הנשיא החדש של ארגנטינה, צילום: shutterstock

נשיא ארגנטינה החדש התגלה כידיד של ישראל, ובעל זיקה משמעותית ליהדות. אחרי שביקר בשבוע שעבר בקבר של הרבי מלובביץ' וטען כי הוא חושב להתגייר, הוא הושבע לנשיא ארגנטינה והתייחס בנאומו לחג החנוכה. בנוסף הוא נפגש עם שר החוץ אלי כהן ועם משפחות החטופים לפני ההשבעה להדלקת נרות ואף העניק חנוכיה לנשיא אוקראינה, זלנסקי.

מיליי: "זה לא מקרי שהשבעת הנשיא נערכת במהלך חג החנוכה"

"זה לא מקרי שהשבעת הנשיא נערכת במהלך חג החנוכה, חג האור", אמר מיליי בנאומו, "שכן הוא מסמל את המהות האמתית של החירות. מלחמת המכבים היא סמל לניצחון של החלש על החזק, של מעטים על רבים, של האור על החשכה, ומעל הכל: ניצחון האמת על השקר. כך גם אני מעדיף להגיד אמת כואבת משקר נוח.".

בנוסף, מיליי נפגש עם אלי כהן, שר החוץ, ועם משפחות החטופים להדלקת נרות חנוכה. הנשיא תועד שהוא עונד דסקית שעליה כתוב "הלב שלנו שבוי בעזה" ואמר: "אני רוצה להדגיש את הסולידריות המוחלטת שלנו עם העם בישראל בעקבות מעשי הטרור שביצע חמאס. אני תומך בזכותה המלאה של ישראל להגן על עצמה מפני אותן התקפות טרור. בנוסף אנו בוחנים את האפשרויות בהכרזה על חמאס כארגון טרור בארגנטינה".

נשיא ארגנטינה תועד כשהוא מעניק חנוכיה לנשיא אוקראינה

בסרטון נוסף תועד מיליי כשהוא מעניק חנוכיה לזלנסקי, נשיא אוקראינה. כזכור נשיא ארגנטינה החדש גילה בעבר עניין ביהדות כשחשף בראיון כי הוא שוקל להתגייר ולהפוך ליהודי. הוא הסביר בראיון כי עדיין לא התגייר כיוון שהוא רוצה להפוך לנשיא, "אם אני נשיא ויש שבת, מה אני אעשה? האם אני מתנתק מהארץ מיום שישי עד צאת השבת?".