דיון דרמטי בקבינט: נתניהו הבין שאין לו רוב, והישיבה נסגרה ללא החלטה

הקבינט החברתי כלכלי המליץ לקבינט המדיני בטחוני שלא להכניס פועלים פלשתינים לעבודה בישראל, הקבינט ערך ישיבה שנמשכה חמש שעות אך לא הגיע להחלטה לאחר שנתניהו הבין כי אין לו רוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/12/23 07:48 כח בכסלו התשפד

דיון דרמטי בקבינט: נתניהו הבין שאין לו רוב, והישיבה נסגרה ללא החלטה
נתניהו הבין שאין לו רוב, צילום: פלאש 90. Ohad Zweigenberg

לאחר שאמש (א') הקבינט החברתי כלכלי המליץ נגד הכנסת פועלים פלשתינים לעבוד בישראל, ההחלטה הסופית נשארה בידי הקבינט המדיני בטחוני. הקבינט התכנס במהלך הלילה אך הישיבה הסתיימה ללא החלטה סופית, בהיעדר רוב להחזרת הפועלים.

במהלך הישיבה שנמשכה חמש שעות, נציגי צה"ל והשב"כ תמכו בהכנסת הפועלים בעוד חלק מהשרים הביעו התנגדות, כך על פי מקור שהשתתף בישיבה. בסופו של דבר רה"מ נתניהו לא הביא את הסוגיה להצבעה אחרי שהבין כי אין לו רוב.

הקבינט החברתי כלכלי הצביע נגד- לאחר דיון סוער

נזכיר כי במהלך ישיבת הקבינט החברתי כלכלי התקיים דיון סוער על המתווה להחזרת הפועלים. המתווה שהוצע על ידי נציג המל"ל התקבל אצל השרים בזעם רב, כאשר לבסוף הקבינט הצביע נגד הכנסת הפועלים.

יו"ר הקבינט החברתי כלכלי, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אמר כי "אני מתנגד נחרצות להכנסת פועלים פלסטינים מיו"ש וגם באיו"ש, אנו לא מוכנים. הדם של המתיישבים פחות אדום?". שר הכלכלה ניר ברקת זעם: "אתם רוצים להכניס את האויב לישראל? השתגעתם? לא למדתם כלום מה7.10. נגמרו הימים שישראל תהיה תלויה בידיים העובדות של הפועל הפלסטיני".