מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בן זוסמן נפל בעזה, משפחתו גילתה צוואה שכתב: "לא מוכן שישוחררו מחבלים תמורתי"

רס"ל בן זוסמן נפל בקרב בעזה, והשאיר אחריו צוואה בה ביקש ממשפחתו להפוך את השבעה לכיף, לא לשחרר תמורתו מחבלים אם ייפול בשבי, והדגיש: "תמיד אמרתי שאם אצטרך למות הלוואי וזה יהיה בהגנה על המדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/12/23 21:01 כז בכסלו התשפד

בן זוסמן נפל בעזה, משפחתו גילתה צוואה שכתב: "לא מוכן שישוחררו מחבלים תמורתי"
בן זוסמן ז"ל, צילום: דובר צה"ל

רס"ל במילואים בן זוסמן, בן 22 מירושלים, לוחם במחלקת הסיור של גדוד 601 בחטיבה 401 של חיל ההנדסה הקרבית, נפל בקרב בצפון רצועת עזה לפני שבוע. היום (א') התפרסמה הצוואה המצמררת שהשאיר לחבריו ומשפחתו.

"שמח ומודה על הזכות להגן על הארץ היפה שלנו"

בצוואה הוא פנה למשפחתו: "אני כותב לכם את ההודעה הזו בדרך לבסיס. אם אתם קוראים את זה כנראה שקרה לי משהו. כמו שאתם מכירים אותי, כנראה אין מאושר ממני כרגע. לא סתם הייתי ממש לקראת הגשמת החלום שלי בקרוב. אני שמח ומודה על הזכות שתהיה לי להגן על הארץ היפה שלנו ועל עם ישראל".

"‏גם אם יקרה לי משהו", כתב, "אני לא מרשה לכם לשקוע בעצב. הייתה לי הזכות להגשים את החלום והייעוד שלי ותהיו בטוחים שאני מסתכל עליכם מלמעלה ומחייך חיוך ענק. כנראה שאשב ליד סבא ונשלים קצת פערים, כל אחד יספר על החוויות שלו ומה השתנה בין מלחמה למלחמה. אולי גם נדבר קצת פוליטיקה, נשאל אותו מה דעתו".

"תהפכו את השבעה לשבוע של חברים, משפחה וכיף"

עוד הוא ביקש, "‏אם חס וחלילה אתם יושבים שבעה, תהפכו אותה לשבוע של חברים, משפחה וכיף. שיהיה אוכל, בשרי כמובן, בירות, שתייה מתוקה, גרעינים, תה וכמובן כמובן עוגיות של אמא. תעשו צחוקים, תשמעו סיפורים, תפגשו את כל שאר החברים שלי שעוד לא ראיתם. וואלה? מקנא בכם. הייתי רוצה לשבת שם לראות את כולם".

"אם חלילה אפול בשבי, לא מוכן שישוחררו מחבלים תמורתי"

הוא התייחס גם לסוגיית שחרור החטופים: "‏עוד נקודה חשובה מאוד מאוד. אם חלילה אפול בשבי, חי או מת. אני לא מוכן שחייל או אזרח אחד יפגעו בגלל איזו עסקה לשחרורי. אני לא מרשה לכם לא לנהל קמפיין או מאבק או משהו כזה. לא מוכן שישוחררו מחבלים תמורתי. בשום דרך, צורה או עסקה. אל תפרו את המילים שלי בבקשה".

הוא סיים, "‏אני אגיד את זה שוב, יצאתי מהבית בלי שבכלל זומנתי למילואים. אני מלא גאווה ותחושת שליחות ותמיד אמרתי שאם אצטרך למות הלוואי וזה יהיה בהגנה על אחרים ועל המדינה. ירושלים, הפקדתי שומרים, שיום יגיע ואהיה אחד מהם".