מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דיווחים סורים: צה"ל תוקף בדמשק, בלבנון מדווחים על הפצצות משמעותיות

התקשורת הממלכתית בסוריה דיווחה כי ההגנה האווירית "יירטה רקטות ישראליות שנורו על סביבות דמשק" | מקורות בלבנון טוענים כי התקיפות הישראליות מזכירות את מלחמת לבנון השנייה בעוצמתן | צה"ל חיסל את מג"ד שג'עייה בתקיפה אווירית, לאחר שקודמו בתפקיד חוסל גם הוא במהלך הלחימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/12/23 20:35 כז בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 10/12/23 22:48

דיווחים סורים: צה"ל תוקף בדמשק, בלבנון מדווחים על הפצצות משמעותיות
תקיפה בסוריה, ארכיון, צילום: shutterstock

הלחימה בכל החזיתות בעיצומה: דיווחים בסוריה על כך שישראל מפציצה בדמשק. בנוסף בעיתון הערבי "אל-שרק אל-אווסט" דיווחו כי מקורות בלבנון טוענים שעוצמת התקיפות של צה"ל הן המשמעותיות ביותר עד כה וכי ישראל הגבירה את עוצמת ההפצצות משמעותית. כמו כן, המקורות טוענים כי ישראל הגבירה את טווח התקיפות, ובתגובה חיזבאללה יגדיל גם הוא.

עמיאד קריקע, המג"ד החדש, חוסל בהכוונה של השב"כ

צה"ל בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ חיסל בתקיפת מטוסי קרב את עמאד קריקע, ששימש כמפקד החדש של גדוד שג'עייה בארגון הטרור חמאס, זאת לאחר שקודמו בתפקיד חוסל במהלך הלחימה.

המג"ד שחוסל

המג"ד שחוסל, צילום: דובר צה"ל

עמאד קריקע שימש כסגן מפקד גדוד שג׳עייה משנת 2019, בעבר הכשיר מפעילי ירי נ"ט בחטיבת העיר עזה. לאחר חיסול מפקד גדוד שג׳עייה במהלך הלחימה, קריקע מילא את תפקידו. קריקע לקח חלק בקידום מתווי ירי נ"ט ופשיטות לשטח הארץ.

הרמטכ"ל סייר בגבול לבנון

"כל היישובים, גם בדרום וגם בצפון - אחד, צריך לחזור למצב אחר, ולחזור גם לביטחון וגם לתחושת ביטחון", אמר הרמטכ"ל, "יש דרך צבאית לעשות את זה, ההתחלה שלה זה גם מה שאתם עושים כאן, לפגוע להרתיע, להרוג פעילי חיזבאללה, להראות את העליונות שלנו".

הוא המשיך והדגיש "מדינת ישראל אף פעם לא לקחה ואמרה מלחמה זה הפתרון הראשון שננסה, אבל אנחנו מבינים שבמצב כאן זה צריך להיגמר בשינוי מצב מאוד מאוד ברור. וכן, קרה דבר מאוד קשה שאומר לנו יש מקרים שנכון להשתמש בכלי הזה, במלוא העוצמה שלו. אנחנו בעזה משתמשים בו, אני לא רוצה להגיד במלוא העוצמה, אבל בעוצמות רבות מאוד וגם עם הישגים יפים"

סגן נתנאל מנחם איתן נפטר פצעיו לאחר שנפצע בעזה

סגן נתנאל מנחם איתן, מירושלים, צוער בגדוד גפן, בית הספר לקצינים, שירת כלוחם ביחידת 669, נפטר מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה ביום שישי האחרון (08.12.2023) בצפון רצועת עזה, בן 22 בנופלו.

בנוסף, קצין בגדוד 50, חטיבת הנח"ל, נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה, לוחם במילואים בגדוד 9215, חטיבת "אגרוף הברזל" (205), נפצע באורח קשה בקרב במרכז רצועת עזה. כמו כן, לוחם בסיירת נח"ל נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה, קצין במילואים בגדוד הנדסה 271, עוצבת "חוד החנית" (55), נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. בנוסף, לוחם במילואים בגדוד הנדסה 271, עוצבת "חוד החנית" (55), נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

נתנאל מנחם איתן ז"ל

נתנאל מנחם איתן ז"ל, צילום: דובר צה"ל