הקבינט החברתי כלכלי הצביע נגד הכנסת פועלים פלשתינים

דיון סוער שהתקיים בקבינט החברתי כלכלי נגמר בהחלטה שלא להכניס פועלים פלשתינים לעבודה בישראל. סמוטריץ': "מתנגד נחרצות. הדם של המתיישבים פחות אדום?". ברקת: "השתגעתם? לא למדתם כלום מה-7.10"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/12/23 18:28 כז בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 10/12/23 19:24

הקבינט החברתי כלכלי הצביע נגד הכנסת פועלים פלשתינים
פועלים פלשתינים, צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

בצל המלחמה היום (א') התקיים דיון סוער בקבינט החברתי-הכלכלי על מתווה להחזרת הפועלים הפלשתינים לעבודה בישראל. המתווה שהוצע על ידי נציג המל"ל התקבל אצל השרים בזעם רב, כאשר לבסוף הקבינט הצביע נגד הכנסת הפועלים. השרים - דיכטר ובן צור הצביעו בעד הצעת המלל להכניס פועלים פלסטינים. ההחלטה של הקבינט החברתי כלכלי תעבור לקבינט הביטחוני, שם יכריעו סופית בסוגיה.

סער: "הזוי", ברקת: "השתגעתם?"

יו"ר הקבינט החברתי כלכלי, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אמר כי "אני מתנגד נחרצות להכנסת פועלים פלסטינים מיו"ש וגם באיו"ש, אנו לא מוכנים. הדם של המתיישבים פחות אדום?". שר הכלכלה ניר ברקת זעם: "אתם רוצים להכניס את האויב לישראל? השתגעתם? לא למדתם כלום מה7.10. נגמרו הימים שישראל תהיה תלויה בידיים העובדות של הפועל הפלסטיני".

גדעון סער

גדעון סער, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

גם גדעון סער הצביע נגד וזעק "זה לא יאומן. זה הזוי. הצגתם פה קריטריון של הכנסת פועלים פלסטינים נשואים מעל גיל 35, אבל שכחתם לציין כמה פיגועים עשו נשואים מעל גיל 35". השר אקוניס הצהיר כי "אסור לדבוק בקונספציות הישנות והשגויות". ואף השר שלמה קרעי הצביע נגד.

אבי שמחון: נזק של עשרה מליארד שקל בחודש. חייבים להכניס פועלים"

הכלכלן אבי שמחון לעומת זאת גיבה את מתווה המל"ל וטען כי מניעת הכנסת הפועלים יהווה נזק כלכלי עצום: "מגזר הבנייה והתשתיות מושבת, זה נזק של עשרה מיליארד שקל בחודש. לפחות במגזר הזה חייבים להכניס פועלים".