לאחר התפטרות הנשיאה: זו היהודיה שמונתה לתפקיד הבכיר באוניברסיטה

יו"ר הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה תיכנס באופן זמני לתפקיד יו"ר מועצת המנהלים של אוניברסיטת פנסילבניה לאחר שהנשיאה הקודמת התפטרה עקב הסערה שעוררה כשסירבה לגנות רצח יהודים

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/12/23 18:21 כז בכסלו התשפד

לאחר התפטרות הנשיאה: זו היהודיה שמונתה לתפקיד הבכיר באוניברסיטה
אוניברסיטת פנסילבניה, צילום: Sophia Zengierski,Shutterstock

בעקבות הסערה הציבורית שפרצה לאחר השימוע בקבינט בו נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה סירבה לגנות קריאות לרצח יהודים, אמש הנשיאה התפטרה. כעת מתברר כי מי שתתפוס את יו"ר מועצת המנהלים האוניברסיטה באופן זמני תהיה לא אחרת מג'ולי פלאט, יו"ר הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה.

"שינוי המנהיגות באוניברסיטה היה הכרחי והולם"

"הערב, בעקבות התפטרותה של יו"ר מועצת המנהלים של אוניברסיטת פנסילבניה, הדירקטוריון ביקש ממני לשמש כיו"ר זמני" אמרה פלאט. "עבדתי קשה מבפנים כדי לטפל בבעיות העולות של אנטישמיות בקמפוס. למרבה הצער, לא עשינו את כל ההתקדמות שהיינו צריכים להשיג. לדעתי, בהינתן ההזדמנות לבחור בין נכון לרע, שלושת נשיאות האוניברסיטה שהעידו בבית הנבחרים של ארצות הברית נכשלו. שינוי המנהיגות באוניברסיטה היה הכרחי והולם".

הנשיאה התפטרה לאחר שסירבה לגנות רצח יהודים

מכתב ההתפטרות של ליז מגיל

כזכור, הנשיאה התפטרה לאחר בשימוע שנערך לראשי האוניברסיטאות הגדולות בארה"ב, סירבה לגנות קריאות לרצח יהודים באופן חד משמעי ואמרה כי "אם שיח כזה הופך להתנהלות ופעולה, הוא יכול להיחשב להתעמרות. זוהי החלטה שתלויה בהקשר".