יוסי דגן במכתב דחוף לקבינט: "הדם של תושבי יו"ש אדום בדיוק כמו תושבי תל אביב"

ראש מועצת שומרון שלח מכתב נוקב לחברי הקבינט, בדרישה שלא לאפשר הכנסת פועלים מהרש"פ לישובים: "לא יעלה על הדעת שתתקבל החלטה שישנה סכנה בהכנסת פועלים מהרשות הפלשתינית לערי הקו הירוק, אבל יאושר להם לעבוד בישובים ביו"ש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/12/23 18:18 כז בכסלו התשפד

יוסי דגן במכתב דחוף לקבינט: "הדם של תושבי יו"ש אדום בדיוק כמו תושבי תל אביב"
יוסי דגן, צילום: רועי חדי

הקבינט החברתי כלכלי דן היום (א') בסוגיית מתן אישור כניסה של פועלים פלסטינים מיו"ש לתוך הקו הירוק זאת בעקבות בקשת ראש הממשלה. לאורך סוף השבוע, קיים ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, מרתון שיחות לשרים החברים בקבינט בנושא ובהמשך להן הוציא היום מכתב רשמי לשרים חברי הקבינט, בו הוא דרש דין שווה לאיסור כניסת הפועלים לישובי יהודה ושומרון, כפי שנאסרת כניסת פועלים מהרשות לתחומי הקו הירוק.

"אני מבקש לברך את הממשלה, צה"ל ומערכת הבטחון, על הפעילות הנחרצת בעזה - במלחמה להדברת החמאס והטרור ולהחזרת הביטחון לישראל והניצחון על אויבי ישראל", פתח דגן את מכתבו.
"ברצוני להתריע על כשל בדיון: באם ישנו חשש לפיגועים מצד פועלים (אשר בידם משכבר אישורי שב"כ), עקב המתיחות הבטחונית הגדולה והחשש מפיגועי השראה לאחר הטבח הנורא שנעשה בעוטף עזה, אזי בוודאי שמאותם אנשים בדיוק, (אשר בידם אותם אישורים) אשר אמורים להיכנס לישובים ביהודה ושומרון, קיים אותו חשש".

"הדם של תושבי יו"ש אדום בדיוק כמו תושבי תל אביב"

עוד הוסיף: "הדם הוא אותו הדם, והחשש אותו חשש. הדם של תושבי יו"ש אדום בדיוק כמו תושבי תל אביב וכפר סבא ואין לעשות הבדלים בין דם לדם". דגן ציין את המתיחות והפיגועים שכבר קרו באזור יהודה ושומרון מאז פרוץ המלחמה: "רק ביומיים האחרונים של סוף השבוע היו שישה פיגועי ירי ברחבי השומרון עצמו. אני דורש את התייחסותכם".

עוד דורש דגן כי נושא הכנסת פועלים לישובים היהודים ביו"ש ידון בקבינט: "לא יתכן כי החלטה על הכנסת פועלים לערים וישובים בקו הירוק תהיה בדיון מסודר בקבינט, ואילו דיונים הכנסת פועלים לערי וישובי יהודה ושומרון - יוכרעו ללא דיון מסודר".