מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

תכננו לפגוע ביהודים בקפריסין: המוסד סיכל תשתית טרור איראנית

גופי הביטחון והאכיפה הקפריסאים בשיתוף עם המוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים, סיכלו תשתית טרור איראנית שתכננה לבצע פיגועים נגד יעדים ישראלים ויהודים בקפריסין

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/12/23 14:08 כז בכסלו התשפד

תכננו לפגוע ביהודים בקפריסין: המוסד סיכל תשתית טרור איראנית
משטרה בקפריסין, צילום: Jose HERNANDEZ Camera 51,Shutterstock

גופי הביטחון והאכיפה הקפריסאים בשותפות עם המוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים, סיכלו תשתית טרור איראנית שתכננה לבצע פיגועים נגד יעדים ישראלים ויהודים בקפריסין. בזכות הפעילות הסיכולית ומעצר החוליה על ידי שירותי הביטחון בקפריסין, התקבל מידע רב שהביא לחשיפת המפגעים, שיטות הפעולה, יעדי הפיגוע והתכנון האיראני לגרום להרג חפים מפשע בקפריסין ובזירות נוספות.

ראש המוסד דדי ברנע

ראש המוסד דדי ברנע, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

תכנון ההתנקשות ביהודים בקפריסין

לטובת קידום ניסיון ההתנקשות, הופעלה חוליה של גורמים איראניים הממוקמים בקפריסין, אשר היו מעורבים באיסוף מודיעיני בשטח על יעדי הפיגוע. שני חברי החוליה נעצרו בתחילת נובמבר 2023, ומאז הם נמצאים תחת חקירה ומתנהל מולם הליך משפטי. מחקירתם עלה כי חוליה זו השתתפה באיסוף מודיעיני על גורמים מערביים נוספים גם מחוץ לקפריסין.

מהמטה לביטחון לאומי נמסר כי מאז פרוץ המלחמה עברו ישראלים רבים לשהות בקפריסין. הנוכחות האיראנית בצפון קפריסין, והשימוש באזור זה בעבר ובהווה הן למטרות טרור והן כזירת פעילות ומעבר לפגיעה ביעדים ישראליים ויהודים, מהווה סוגיה מטרידה.