סמוטריץ' יורה: "פקידים ויועצים משפטיים מסכלים את מדיניות הממשלה"

שר האוצר מגיב לדחיית דיוני ועדת הכספים שהיו אמורים להתקיים היום ותוקף את הפקידות: "כמה פקידים ויועצים משפטיים החליטו כנראה שהדם של המתיישבים פחות חשוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/12/23 11:19 כז בכסלו התשפד

סמוטריץ' יורה: "פקידים ויועצים משפטיים מסכלים את מדיניות הממשלה"
סמוטריץ', צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

סערת התקציב לא נגמרת: אחרי שדיוני ועדת הכספים אודות העברת התקציב שהיו אמורים להתקיים היום (א') נדחו, שר האוצר מגיב לפרסומים שונים שטענו כי העיכוב מגיע מפני קשיים משפטיים בהעברת כספים למשרד למשימות לאומיות של אורית סטרוק. סמוטריץ' כתב בפייסבוק כי מדובר בכסף שנועד לחזק את ההתיישבות, וכי הוא מקוהו שהיום "נסיים את כל הפרוצדורות והבירוקרטיות הנוראיות שמעמיסים עלינו הפקידים".

"גל נוסף של פייק"

"אני רואה שמתחיל להתפתח גל נוסף של פייק לגבי התקציב, במסגרת קמפיין השקר נגד 'הכספים הקואליציוניים'. אז רגע לפני בואו נעשה סדר", כתב השר. "העברת התקציב בוועדת הכספים מתעכבת בגלל קשיים שמערימים פקידים ויועצים משפטיים על תקציב למרכיבי ביטחון בהתיישבות ביהודה ושומרון".

לטענת סמוטריץ', לא הועברו כספים למרכיבי ביטחון בהתיישבות ביהודה ושומרון. "למה? כי כמה פקידים ויועצים משפטיים החליטו כנראה שהדם של המתיישבים פחות חשוב ושמה שבכל הארץ מוגדר כסף מקצועי ומועבר די בקלות, ביהודה ושומרון מוגדר כסף קואליציוני ודורש שורה של פרוצדורות וחוות דעת שעד כה לא בוצעו. אני לא אתן להבחין בין דם לדם ולא אסכים להפלות לרעה חצי מיליון מתיישבים ביהודה ושומרון ולסכן את חייהם".

"אני מקווה שביום הקרוב נסיים את כל הפרוצדורות והבירוקרטיות הנוראיות שמעמיסים עלינו הפקידים והיועצים המשפטיים והתקציב כולו יאושר", סיים השר.