מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

עדות חדשה מהשבי: המחבלים לקחו את מכשיר החמצן - "49 יום לא ישנתי"

החטופה ששוחררה מרגלית מוזס (77) סיפרה כי מחבל 'העניש' אותה ונטל ממנה את מכשיר ההנשמה: "בלילות אני חייבת להיות צמודה למכשיר חמצן. 49 יום לא ישנתי"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 09/12/23 20:59 כו בכסלו התשפד

עדות חדשה מהשבי: המחבלים לקחו את מכשיר החמצן - "49 יום לא ישנתי"
מנהרה, ארכיון, צילום: דובר צה"ל

עדויות חדשות מהחזקת החטופים בשבי הארגון הרצחני: מרגלית מוזס (77), ששוחררה בפעימה הראשונה של עסקת החטופים לפני כשבועיים סיפרה לראשונה על התנאים בהם הוחזקה במהלך שהותה בשבי החמאס. מוזס סיפרה: "בלילות אני חייבת להיות צמודה למכשיר חמצן, ולקחתי אותו איתי לעזה כדי שאני אוכל לישון". לדבריה של מוזס: "אחד המחבלים שהתעצבן עלי, לקח ממני את המכשיר למרות שאמרתי לו שזה החמצן שלי. דיברתי איתו בערבית והוא הבין את המשמעות אבל זה לא היה לו אכפת. הוא לקח והלך אחורה".

"לא יכולתי להירדם. 49 יום לא ישנתי"

בהמשך העידה מוזס כי נאלצה להסתדר ללא מכשירי נשימה במהלך שהותה בשבי. "רופא שראה אותי בהתחלה הציע לי לשבת, להשעין את הראש על הקיר ושאני ככה אוכל לנשום. אבל לא יכולתי להירדם. 49 יום לא ישנתי" סיפרה.

האחים מיה ואיתי רגב: "כל יום שם הוא כמו גיהנום"

האחים מיה ואיתי רגב העידו גם הם: "הימים שם עוברים כמו נצח. הימים שם קשים מאד. אם זה הרעב, אם זה הגעגוע למשפחה. אם זה המנטליות הקשה, התנאים הקשים. כל יום שם הוא כמו גיהנום. פחד לא נורמלי. אפס שינה בלילה. הגעגועים הם מטורפים והחוסר ידיעה הוא פשוט מפחיד".

"הגענו בסופו של דבר לאכילת אורז בלבד"

החטופה עדינה משה סיפרה כי מרבית חבריה הטובים מקיבוץ ניר עוז נחטפו וטרם שוחררו. "כולם מבוגרים מאוד, עם מחלות רקע קשות וללא תרופות מתאימות, מצב המזון שם הלך והתדרדר. הגענו בסופו של דבר לאכילת אורז בלבד" אמרה.