גל איזנקוט הובא למנוחות, אביו ספד בדמעות: "מצדיע לך בן אהוב"

בנו של הרמטכ"ל לשעבר וחבר קבינט המלחמה מובא למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין בהרצליה | האב ספד לבנו: "לפני שלושה חודשים בטיול משפחתי בפורטוגל הזכרתי את העובדה שאיחרתי ללידה שלך ואמרת לי שהייתי חסר לך מאוד הרבה מאוד שנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/12/23 11:07 כה בכסלו התשפד

גל איזנקוט הובא למנוחות, אביו ספד בדמעות: "מצדיע לך בן אהוב"
גדי איזנקוט בהלווייתו של אל"מ אסף חממי ז"ל, צילום: Miriam Alster/Flash90

בחלקה הצבאית בבית העלמין בהרצליה מובא הבוקר (ו') למנוחות רב-סמל ראשון גל איזנקוט שנפל בקרב בצפון רצועת עזה. גל הוא בנו הצעיר של השר והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, והוא נפל בפיצוץ מטען חבלה סמוך לפיר מנהרה. בהלוויה משתתפים ראש הממשלה נתניהו ונשיא המדינה הרצוג, לצד בכירים נוספים.

גל היה רס"ר במילואים, בן 25 מהרצליה, ולחם בסגרת גדוד 699 של עוצבת חצי האש. כאמור, הוא נפל כאשר הכוח שבו היה ביצע סריקות בפאתי ג'באליה באיזור שייח זייד, כשהכוח זיהה פיר פתוח והתקרב אליו. הם התקדמו לכיוון הפיר יחד עם כוח של יהל"ם ואז אירע פיצוץ עז של מטען חבלה, גל נפצע קשה מאוד בפיצוץ ופונה לבית החולים אסותא באשדוד שם נקבע מותו.

האב סופד לבנו: "אמרת לי שאתה והחברים לפלוגה מרגישים שזו מלחמה צודקת"

גדי איזנקוט, הרמטכ"ל לשעבר וחבר קבינט המלחמה, ספד לבנו: "גלוש, בננו הצעיר. אמא ואני עומדים פה עם צער רב לחלוק לך כבוד אחרון. נולדת לפני 25 שנים כשהייתי מח"ט גולני, אמא עדכנה אותי שהיא בדרך לבית החולים והגעתי באיחור. לפני 3 חודשים בטיול משפחתי בפורטוגל הזכרתי את זה ואמרת לי באחת משיחות הנפש שלנו שהייתי חסר לך מאוד הרבה מאוד שנים".

גדי איזנקוט ובנו גל

גדי איזנקוט ובנו גל | צילום: דובר צה"ל

על המלחמה אמר איזנקוט: "ב-7.10 קפצת מיד, הקפצתי אותך למפקדת האוגדה שבה אתה משרת. לפני שבוע הגעת במסגרת העתודה לשמוע שהפעילות ההתקפית שבה השתתפת תרמה לשחרור החטופים. בעיקר דיברת על הילדים הקטנים. בשיחה על המלחמה אמרת לי שאתה והחברים לפלוגה מרגישים שזו מלחמה צודקת, שחייבים להביס את חמאס. גל, אני בטוח שנמשיך לפתח את המדינה שכה אהבת".

"אני מבטיח לך שנהיה משפחה מלוכדת כדי שההקרבה שלך לא הייתה לשווא. אני מצדיע לך בן אהוב. אני מתחייב בפניך שנעשה הכל כדי להיות ראויים בתרומה להחלטות הנכונות למען מי שהקריב, למען חבריך לנשק ולמען העם הישראלי כולו שמחבק אותנו בשעה הקשה הזו", סיים גדי בדמעות.

בני גנץ: "רק מי שאוהב את המולדת ומתחנך לשמור עליה ולצעוד בראש עלול ליפול למען הבטחת עתידה"

השר בני גנץ, שותפו הפוליטי של איזנקוט, ספד: "גדי, כשאישרנו תכניות ידענו את משמעותן. ידענו שהחיצים על המפות יכולים להפוך לחיצים בליבו של משפחות טובות ויקרות. ואתה, אחי ורעי לנשק, שותפי, אתה ומשפחתך הם ההתגלמות של הדוגמה האישית, של הצבת האינטרס הלאומי מעל לכל שיקול אישי. ידעתי שמבית כמו שלכם גדלים גיבורים שיוצאים לקרב על הבית. רק מי שאוהב את המולדת ומתחנך לשמור עליה ולצעוד בראש עלול ליפול למען הבטחת עתידה".

סגן אלוף במילואים ערן ברקת, מפקד בחטיבה 551, ספד לגל: "היית לוחם מצטיין. איש של אנשים, שתמיד מקרין טוב לב ואופטימיות. נתגעגע לחיוך הכובש, למסירות ולשליחות. גל אמר לחבריו שהוא היה גאה באביו, גדי".