מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דובר צה"ל: "מחבלים רבים מסגירים את עצמם" | בנו של השר גדי איזנקוט נפל בקרב

דובר צה"ל התייחס היום להמשך הלחימה בצפון ובדרום |כוחות צה"ל תוקפים בסוריה בתגובה לירי לגולן | שני לוחמים נפלו היום במהלך הקרבות ברצועת עזה: בהם בנו של השר גדי איזנקוט | עוד שלושה לוחמים נפצעו קשה, ביניהם פראמדיקית

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 07/12/23 22:09 כד בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 07/12/23 22:09

דובר צה"ל: "מחבלים רבים מסגירים את עצמם" | בנו של השר גדי איזנקוט נפל בקרב
הרמטכ"ל אינזקוט ובנו, צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל דניאל הגרי אמר בהצהרתו הערב (ה') כי. "אנחנו נמצאים בלחימה עיקשת. מחסלים מחבלים בכירים שמתחבאים במנהרות מתחת לאדמה. רבים מסגירים את עצמם לידינו. המודיעין שעולה בחקירות משמש אותנו. לוחמים מפוצצים את המנהרות, מטהרים את המרחב ומחפשים כל קצה חוט לחטופים".

כוחות צה"ל תוקפים בסוריה בתגובה לירי לגולן

בהמשך להתרעה שהופעלה ביישוב בוקעאתא, זוהו שני שיגורים שחצו משטח סוריה ונפלו בשטח פתוח. בנוסף זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחבים שתולה מלכיה וזרעית. כוחות צה"ל תוקפים את מקורות הירי.

שני לוחמים נפלו בעזה: יונתן דוד דיטש וגל מאיר איזנקוט, בנו של השר איזנקוט

מוקדם יותר הותר לפרסום כי רס"ר במילואים גל מאיר איזנקוט, בן 25, מהרצליה, לוחם בגדוד 699, עוצבת "'חצי האש", נפל בקרב בצפון רצועת עזה. גל מאיר הוא בנו של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט וחבר הקבינט. ורס"ם (מיל') יונתן דוד דיטש, בן 34, מחריש, לוחם בגדוד הסיור 6623, עוצבת "חוד החנית" (55), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

בנוסף, שני לוחמים במילואים, לוחם ופרמדיקית מגדוד 53, עוצבת "ברק" נפצעו באורח קשה, מצבה של הפראמדיקית התייצב. כמו כן, קצין לוחם מסיירת הנח"ל נפצע באורח קשה. הבשורה המרה הגיעה לשר איזנקוט בעודו בסיור בדרום עם יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, שכתב: "במהלך סיור היום במפקדת אוגדה 162 קיבלנו בשורות קשות, על נפילתו של גל, בנו של חברי גדי איזנקוט. גל לא היסס והתגייס למילואים למען המדינה שאותה חונך לאהוב כל חייו, ושאותה אהב בכל נימי נפשו.

בבוקר ביצע הכוח שבו היה גל איזנקוט סריקות בפאתי ג'באליה, באזור שייח זייד. הם זיהו פיר פתוח, התקרבו אליו ביחד עם כוח של יהל"ם- ואז אירע פיצוץ עז של מטען חבלה. גל איזנקוט נפצע קשה מאוד בפיצוץ ופונה לבית החולים אסותא באשדוד, שם נקבע מותו.

כולנו מחויבים להמשיך ולהילחם למען המטרה הקדושה שבשמה נפל גל

השר בני גנץ ספד: "יחד עם כל עם ישראל אני שולח חיזוק גדול לגדי ולמשפחה כולה, וחיבוק גדול. כולנו מחויבים להמשיך ולהילחם למען המטרה הקדושה שבשמה נפל גל. גדי, אנחנו מכירים עשרות שנים. אצלך הבית הוא תבנית נוף מולדתה של המדינה. אני יודע כמה חזק אתה. כמה מאוחדת המשפחה שלכם. איך תמיד אתה שומר על הבית של כולנו, וגם על הבית האישי שלך. כך יהיה גם כעת, אני בטוח. אתה תשמור על המשפחה, וכולכם תשמרו האחד על השני חזקים".

גל מאיר איזנקוט

גל מאיר איזנקוט צילום: דובר צה"ל

רס"ם (מיל

רס"ם (מיל') יונתן דוד דיטש צילום: דובר צה"ל

"מה גדול הכאב, מה עמוק הצער"

ראש הממשלה נתניהו הגיב גם הוא: "לחנה וגדי איזנקוט, שרה ואני שבורי לב על נפילתו של בנכם גל. אנחנו בוכים אתכם. אנחנו מחבקים אתכם. גל היה לוחם אמיץ וגיבור אמיתי. אנו שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחתכם ולמשפחות כל נופלינו הגיבורים. העם עוטף אתכם באהבה ובהוקרת תודה- היום ולתמיד. מה גדול הכאב. מה עמוק הצער. ממשלת ישראל ואזרחי ישראל אבלים יחד אתכם. גיבורינו לא נפלו לשווא. נמשיך להילחם עד לניצחון".