תכשיטי יוקרה מקטאר באלפי דולרים: צה"ל חושף קבלות של בכירי חמאס

דובר צה"ל חשף קבלות שמראות על העושר העצום של מנהיגי חמאס מול העוני של תושבי עזה. בזבזו אלפי דולרים על תכשיטי יוקרה- מחיר שלא משתווה למשכורת בת שנתיים של אזרח בעזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/12/23 14:07 כד בכסלו התשפד

תכשיטי יוקרה מקטאר באלפי דולרים: צה"ל חושף קבלות של בכירי חמאס
תושבי עזה נעים דרומה, צילום: Atia Mohammed/Flash90

דובר צה"ל חושף עדויות נוספות שנתפסו במהלך הפעילות הקרקעית ברצועת עזה שמלמדות על הפער שבין הנהגת חמאס לבין הציבור בעזה. באחת הפשיטות נתפסו חמש קבלות על שמו של מעאד׳ אסמאעיל הניה- בנו הרביעי של ראש הלשכה המדינית של חמאס המעידות על רכישת תכשיטי יוקרה באלפי דולרים מחנויות ברצועת עזה ובקטר. סכום הכסף של קבלה אחת שווה למשכורת של כמעט שנתיים עבור התושב העזתי הממוצע.

קבלה מתאריך 19/12/22 מחברת הזהב והתכשיטים גראנד בזאר דוחא על סך 7,400 דינאר (10,430 דולר)

קבלה מתאריך 19/12/22 מחברת הזהב והתכשיטים גראנד בזאר דוחא על סך 7,400 דינאר (10,430 דולר) צילום: דובר צה"ל

אנשי עזה גוועים מרעב- חמאס משתלט על האוכל

המסמכים נתפסו במקביל לדיווחים על רעב קשה בעזה. בכל תיעוד של משאית סיוע שנכנסת לרצועה, ניתן לראות התנפלות של ממש על המשאיות. במקביל מגיעים דיווחים כל מחבלי חמאס שגונבים את האספקה מהאוכלוסייה האזרחית והכעס של האזרחים העזתים כלפי חמאס מתחיל להקרין החוצה.

כך למשל היום פורסם סרטון ב"אל ג'זירה" בו הכתב מראיין אישה עזתית מבוגרת שטענה כי "כל הסיוע הולך למטה (למנהרות)! הסיוע לא מגיע לאומה ולעם כולו". היא ממשיכה לתקוף את חמאס "הכול הולך לבתים שלהם. הם לוקחים הכול. הם גם ירו בי ועשו בי מה שהם רוצים".