גדול כמו כריש: הדג הענקי נצפה בחופי ישראל

דוברות רט"ג מעדכנת כי נצפה בחוף אילת דג מנטה ענק. נציג רשות הטבע והגנים: "זאת הייתה חוויה מדהימה, הרגשתי ממש בר מזל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/12/23 10:22 כד בכסלו התשפד

גדול כמו כריש: הדג הענקי נצפה בחופי ישראל
מנטה ענק, צילום: רשות הטבע והגנים

תצפית נדירה ומשמחת: דוברות רט"ג מעדכנת כי נצפה בחוף אילת דג מנטה ענק. נדב דיין ויעל לוליין צללו צלילה חופשית בחוף קצא"א באילת, כשלפתע יעל ראתה אותו. "יעל סימנה לי להסתכל לכיוון הריף בהתלהבות, הסתובבתי וראיתי מנטה", מספר דיין. "ראינו אותה ממש צמוד לגבול עם ריף הדולפינים, שחינו לצידה לכיוון הגשר ושם היא עצרה מתחתנו וממש נשארה במקום במשך חצי שעה. זאת הייתה חוויה מדהימה, הבוקר השני הכי טוב בחיי (הראשון היה כשטיפסתי לפני הזריחה לתצפית לאוורסט), הרגשתי ממש בר מזל".

מנטה ענק

מנטה ענק, צילום: רשות הטבע והגנים

עמרי עומסי פקח יחידה ימית במרחב אילת ברשות הטבע והגנים מוסר כי "המין מנטה ענק הינו המין הגדול ביותר מבין הבטאים ואף נמצא בין חמשת דגי הסחוס הגדולים ביותר (כרישים ובטאים).
מנטה ענק מגיעה בדרך כלל לרוחב של 4.5 מטרים בבוגר, אך תועדו מנטות ברוחב של מעל 9 מטרים. כל זאת, מסינון פלנקטון ועל כן המנטה שוחה בגוף המים ומאתרת את הכתמים של יצורי הפלנקטון הקטנים.

"מנטה הינה משאת נפשו של כל צולל הנכנס למים"

עדי ברש דוקטורנטית באוניברסיטת חיפה ויו"ר עמותת כרישים בישראל מוסרת כי "מנטה הינה משאת נפשו של כל צולל הנכנס למים, אולם באילת תצפית כזאת היא נדירה, ועד היום באיסוף התצפיות של עמותת כרישים בישראל, תועדו מספר מועט של תצפיות".

ברשות הטבע והגנים מבקשים מהציבור - אם צילמתם מנטה ענק, כריש או בטאי, אתם מוזמנים לדווח לרשות הטבע והגנים *3639 ולקבוצה כרישים בישראל, ולסייע למחקר ולשימור של דגי הסחוס.