מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בעקבות הביקורת החריפה - נשיאת הרווארד מתקפלת: "אין להן מקום"

אחרי הביקורת החריפה שעוררה ההתחמקות של ראשי האוניברסיטאות הגדולות בארה"ב מגינוי הקריאות לרצח יהודים, נשיאת הרווארד נסוגה: "מי שמאיים על התלמידים היהודים שלנו יידרש לתת את הדין על כך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/23 22:52 כג בכסלו התשפד

בעקבות הביקורת החריפה - נשיאת הרווארד מתקפלת: "אין להן מקום"
נשיאת הרווארד, קלודין גיי, צילום: wikipedia public domain

קלודין גיי, נשיאת אוניברסיטת הרווארד עוררה סערה נרחבת ברשת, לאחר שלצד ראשי האוניברסיטאות הגדולות בארה"ב, סירבה לגנות קריאות לרצח יהודים באופן חד משמעי ואמרה כי הן יחשבו הטרדה רק בהקשר מסוים ושהן נחשבות בעייתיות רק אם הן "מופנות כלפי אדם אינדיבידואלי". הערב (ד') בעקבות הביקורת שקיבלו דבריה המרתיחים, קלודין נסוגה ויצאה בהבהרה.

"מי שמאיים על התלמידים היהודים שלנו יידרש לתת את הדין על כך"

בהודעה רשמית שעלתה לחשבון הטוויטר של אוניברסיטת הרווארד, נמסר בשמה של קלודין: "יש כאלה שבלבלו בין הזכות לחופש ביטוי לבין הרעיון שהרווארד תסכים לקריאות לאלימות נגד סטודנטים יהודים. הרשו לי להבהיר: קריאות לאלימות או רצח עם נגד הקהילה היהודית, או כל קבוצה דתית או אתנית הן נבזיות, אין להן מקום בהרווארד, ומי שמאיים על התלמידים היהודים שלנו יידרש לתת את הדין על כך".

חברת הקונגרס זעמה: זו השאלה שהכי קל להשיב לה 'כן'

כזכור, אמש זומנו ראשי האוניברסיטאות לשימוע בקונגרס ונשאלו האם קריאות לרצח עם ביהודים נחשבות להתעמרות והטרדה, והתשובות המקוממות שענו עוררו סערה. חברת הקונגרס אליס סטפניק שאלה אותם האם קריאות לרצח עם ביהודים נחשבות להתעמרות, ונענתה בתשובות מתחמקות שהובילו אותה לנזוף בהם בזעם: "זו השאלה שהכי קל להשיב לה 'כן'".