מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"חתיכת מסע": מיאה ליימברג חושפת - כך שמרתי על הכלבה בלה בשבי

החטופה מיאה ליימברג שמוכרת לכולם מתיעוד שחרורה כשלצידה הכלבה "בלה" סיפרה לראשונה כיצד שמרה בשבי על בריאותה של הכלבה: "היא שקלה ארבעה קילו נוספים, נתנו לה את השאריות שלנו כדי שהיא תאכל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/23 20:56 כג בכסלו התשפד

"חתיכת מסע": מיאה ליימברג חושפת - כך שמרתי על הכלבה בלה בשבי
מיאה ליימברג והכלבה שכבשה את הרשת, צילום: ללא

תמונות שחרורה של החטופה מיאה ליימברג כבשו את הרשת וריגשו מדינה שלמה כאשר לצידה שוחררה גם הכלבה בלה, עליה שמרה במשך כמעט חודשיים כשהיא מוחזקת בשבי המחבלים הרצחניים. הערב (ד') סיפרה מיאה כיצד שמרה על הכלבה החמודה, ואיך סייעה לה לשמור על מצבה הנפשי.

"זה היה חתיכת מסע עבור שתינו"

"זה היה חתיכת מסע עבור שתינו" סיפרה מיאה בראיון לתוכנית הצינור. "למזלי בלה היא כלבה קטנה אז הם לא הבחינו בה" המשיכה. עם זאת, המסע לצידה של בלה כלל גם אתגרים לא פשוטים. "כל הדרך לשם (מקום המחבוא) היה קשה לשאת אותה כי היא שקלה ארבעה קילו נוספים" שיתפה מיאה. "נתנו לה את שאריות האוכל שלנו והיינו חייבים לוודא כשהיא מסתובבת שהיא לא תתרחק יותר מידי".

"היתרון שלה שהיא הייתה שקטה"

מיאה סיכמה: "הטיפול בכלבה סייע לי להעסיק את עצמי ותמך בי נפשית. היתרון שלה שהיא הייתה שקטה, אם היא הייתה כלבה רועשת יותר, לא נראה לי שהיו נותנים לי לשמור אותה". כזכור, מיאה שוחררה במסגרת הפעימה החמישית של עסקת החטופים עם החמאס לצידן של תשע נשים ושני תאילנדים.