ניר ברקת באולטימטום לממשלה: 250 מיליון שקל או שלא אתמוך

שר הכלכלה יצא נגד תקציב המדינה ואיים כי לא יצביע בעד התקציב אם לא יועברו 250 מליון שקל לעסקים בדרום ובצפון שעומדים בסכנת קריסה. "לא אתן ידי לתקציב שיביא לקריסה של העסקים בפריפרייה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/23 10:40 כג בכסלו התשפד

ניר ברקת באולטימטום לממשלה: 250 מיליון שקל או שלא אתמוך
השר ניר ברקת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חוק התקציב של המלחמה עומד במרכז הסערה הציבורית, ואחד המתנגדים הגדולים שלו הוא שר הכלכלה, ניר ברקת ממפלגת הליכוד. בנאום שנשא היום (ד') בוועדת הכלכלה של הכנסת הצהיר כי "אני לא אתמוך בתקציב המדינה אם לא יקצו לפחות 250 מיליון ש"ח כדי להציל את העסקים בדרום ובצפון מקריסה".

ברקת: "אם העסקים יקרסו- זהו ניצחון לחמאס"

"אם העסקים באיזורי הלחימה יקרסו ולא ישרדו את המלחמה - זה ניצחון לחמאס" הוא טען. "למישהו בחדר הזה נשמע סביר שהמילואימניקים שמחרפים את נפשם בחזית יתעסקו בדאגות של פרנסה? לא מבינים אותנו באוצר והוא מנותק מהשטח. אני כשר הכלכלה של מדינת ישראל לא אתן ידי לתקציב שיביא לקריסה של העסקים בפריפרייה".

כזכור, שר הכלכלה נקט פעולות רבות של התנגדות לתקציב: הוא הצביע בישיבת הממשלה נגד התקציב, נעדר מההצבעה במליאת הכנסת על מסגרת הגירעון של התקציב, החרים את ישיבת סיעת הליכוד בנושא וטען כי זהו "תקציב גרוע שירסק את הכלכלה". ראש הממשלה נתניהו התקשר לשר ברקת בעקבות הצהרתו.

יאיר לפיד: "מעל התקציב הזה מתנוסס דגל שחור. לעצור את הבושה"

גם ראש האופוזיציה יאיר לפיד התנגד בחריפות לתקציב ונאם: "מעל התקציב הזה מתנוסס דגל שחור. זה לא תקציב, זו פקודה בלתי חוקית בעליל לחברי הכנסת לגנוב את כספי הציבור בזמן מלחמה כדי לעשות פוליטיקה".

הוא המשיך, "אני קורא מפה לחברי הכנסת של הקואליציה: מה עובר עליכם? איך אתם עושים את זה לעם ישראל? אני קורא לכל חברי הכנסת מהקואליציה שעוד נותר בהם מצפון ואחריות לאומית להצביע נגד התקציב המחפיר הזה. לעצור את הבושה".