מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"אתה מקריב את הבן שלך": ח"כ לשעבר האשים את אב החטוף - כך הוא הגיב

אליהו ליבמן שבנו חטוף בעזה השתתף בפאנל בערוץ 13 בו הביע את דעתו ואמר כי הוא מתנגד לשחרור מחבלים תמורת שחרור חטופים - מיקי רוזנטל תקף אותו בשידור

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/23 10:32 כג בכסלו התשפד

"אתה מקריב את הבן שלך": ח"כ לשעבר האשים את אב החטוף - כך הוא הגיב
אליהו ליבמן, צילום: פלאש 90

אליהו ליבמן, ראש מועצת קריית ארבע, שבנו אליקים נחטף לעזה, התעמת אמש (ג') עם מיקי רוזנטל, חבר הכנסת לשעבר, בפאנל שנערך בערוץ 13. במהלך השידור אמר ליבמן כי הוא מתנגד לשחרור החטופים כאשר הוא נעשה בתמורה לשחרור מחבלים.

החטופים בדרכם לישראל

החטופים בדרכם לישראל, צילום: Atia Mohammed/Flash90

מיקי רוזנטל: "אתה מקריב את הבן שלך"

על דברים אלו, ענה לו רוזנטל: "אתה מקריב את הבן שלך בעמדה הזו, אתה מודע לזה?". ליבמן השיב לו בכאב: "אתה צריך לדבר ברגישות לאבא של ילד שחטוף כרגע בעזה, קצת רגישות וקצת חמלה, אני לא מקריב את הבן שלי, הבן שלי הוא הכי חשוב לי בעולם, ויחד עם זאת גם מדינת ישראל הכי חשובה לי בעולם. אנחנו לא מקריבים שום דבר, כדאי להיות זהירים לאבא של ילד חטוף, זה לא רק צד אחד באג'נדה כזו, כשמישהו מציג עמדה שהיא לא באג'נדה שלך - אתה מדבר 'להקריב'. אין לך רגישות, סליחה שאני אומר את זה. אתה מדבר אליי כאילו אנחנו מכירים או משהו. הבן שלי חטוף בעזה 60 יום, אנחנו לא ישנים בלילה, אשתי בוכה בלילות, אל תדבר ככה".

מיקי רוזנטל

מיקי רוזנטל צילום: FLASH90,Flash 90

בצלאל סמוטריץ': "המתקפות נגדו בשל עמדותיו האמיצות הן בושה וחרפה"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב לעימות ואמר: "אליהו ליבמן הוא גיבור ישראל שהציל חיי לוחמים ואזרחים ואח שכול בעצמו, בנו נלחם כעת בתוך עזה ובן נוסף נחטף על ידי הנאצים של חמאס. צריך להצדיע לו ולהעריץ אותו על אהבתו ואחריותו למדינת ישראל ולביטחון העם ישראל גם כאשר הלב נקרע והדילמות מייסרות". עוד הוסיף, כי: "המתקפות נגדו בשל עמדותיו האמיצות הן בושה וחרפה וחושפות סטנדרט כפול מצד מי שדורשים, בצדק רב, לחבק את המשפחות ולכבד אותן, אך בה בעת פוגעים ומשפילים אב שבנו חטוף בידי חמאס".