כולל מדינות אירופה: הוחמרה אזהרת המסע לישראלים בחו"ל

האנטישמיות בעולם מתגברת, וכעת המל"ל מחמיר את אזהרות המסע למדינות שונות, ביניהן גם בריטניה וצרפת. כמו כן הוא מדגיש כי יש להימנע מכל החצנה של סממנים יהודים ולא להתקהל עם יהודים נוספים

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/23 14:42 כא בכסלו התשפד

כולל מדינות אירופה: הוחמרה אזהרת המסע לישראלים בחו"ל
לונדון, צילום: מתן ליונס

רציתם לנסוע ללונדון? תחשבו שוב: הוחמרה אזהרת המסע לעשרות מדינות בעולם בעקבות פרוץ המלחמה ועקב העלייה בגילויי אנטישמיות בעולם. המל"ל וגורמי מערכת הביטחון מקיימים הערכת מצב מתמשכת, ובמסגרת זו, היום (ב') הוחמרה אזהרת המסע במדינות שונות כגון בריטניה, צרפת וארגנטינה.

מפת אזהרות המסע בעולם

מפת אזהרות המסע בעולם קרדיט: המל"ל

אזהרת מסע גם באירופה ואוסטרליה

מדינות רבות במערב אירופה כולל בריטניה, צרפת וגרמניה, בדרום אמריקה כולל ברזיל וארגנטינה, וכן אוסטרליה ורוסיה, הועלו לאזהרת מסע ברמה 2 – המלצה לנקיטת אמצעי זהירות מוגברים.

מספר מדינות באפריקה, כולל דרום אפריקה ואריתריאה, ומדינות במרכז אסיה כולל אוזבקיסטן, קזחסטן, קירגיזסטן וטורקמניסטן הועלו לאזהרת מסע ברמה 3 - המלצה לשקול נסיעות שאינן חיוניות.

המל"ל מדגיש: לנקוט אמצעי זהירות מוגברים בכל נסיעה

המל"ל מדגיש כי יש לשקול נסיעות שאינן חיוניות, ומוסיף כי גם מי שנוסע צריך לנקוט באמצעי זהירות מוגברים כגון: התרחקות מהפגנות ומחאות, להימנע מהחצנת סממנים ישראלים ויהודים, להמנע מהתקהלויות גדולות של יהודים, לברר מראש את מספרי הטלפון של שירותי החירום ושל הנציגות הישראלית ביעד, וכן לבדוק את מצב המחאות וגילויי האלימות כלפי ישראל ביעד הנבחר, גם במדינות ללא אזהרת מסע.