מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בתום הפסקת האש - הלחימה מתרחבת: כוחות יבשה פועלים בדרום הרצועה

הותר לפרסום כי צה"ל החל לפעול קרקעית באמצעות כוחות יבשה גם בדרום רצועת עזה מצפון לחאן יונס | נתניהו: "פועלים בזהירות אבל בנחישות, ממשיכים כעת לדבר עם האויב על המשך שחרור חטופים - מדברים באש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/23 17:25 כ בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 04/12/23 00:00

בתום הפסקת האש - הלחימה מתרחבת: כוחות יבשה פועלים בדרום הרצועה
חיילים בעזה, צילום: דובר צה"ל

עם סיומה של הפסקת האש בבוקר יום שישי ובצל ההבטחות לחיסול חמאס וחידוש הלחימה, הותר לפרסום היום (א') כי צה"ל החל לפעול קרקעית באמצעות כוחות יבשה גם בדרום רצועת עזה מצפון לחאן יונס. על פי הדיווח, באיזור נמצאים כבר כוחות משוריינים שהחלו לפעול ולתקוף מטרות של חמאס. בהמשך צה"ל צפוי להרחיב את כוחותיו באזור ולהרחיב את הפעולה הקרקעית.

נזכיר כי הבוקר הותרו לפרסום שמותיהם של שני לוחמי צה"ל נפלו בקרבות ברצועה. רס"ל במילואים אור ברנדס, בן 25 משוהם, שירת בגדוד 82 של חטיבה 7, נפל אמש (שבת) בקרב במרכז רצועת עזה. בנוסף, סמ"ר אסצ'אלו סמה, בן 20 מפתח תקווה, שירת בגדוד 932 של הנח"ל נפטר מפצעיו לאחר שנפצע בקרב בצפון הרצועה לפני כשבועיים.

אור ברנדס ואסצ

אסצ'אלו סמה ואור ברנדס | צילום: דובר צה"ל

הלחימה בעזה מעדשת המצלמה | צפו

נתניהו: "פועלים מהר אבל לא בפזיזות"

אחרי מסיבת העיתונאים שקיים אמש, נתניהו דיבר בישיבת סיעת הליכוד ואמר: "אנחנו פועלים מהר אבל לא בפזיזות. כשאני נותן הנחיות מבצעיות אני קודם כל חושב על הלוחמים שלנו ועל החיים שלהם. אנחנו פועלים בצורה מושכלת ומיטיבית, בזהירות אבל בנחישות". על סוגיית החטופים אמר ראש הממשלה: "אנחנו ממשיכים כעת לדבר עם האויב על המשך שחרור חטופים - מדברים באש".

"המחויבות שלנו היא גם לדרום וגם לצפון. ההחלטה המושכלת שלנו הייתה הרתעה אקטיבית בצפון והכרעה בדרום, אחרת ייתכן ולא היינו משיגים לא את זה ולא את זה. אנחנו לא מוותרים על זירה אחת או אחרת, זה לא בא על חשבון, ולא אפרט. המחויבות שלנו היא להחזיר את הביטחון באופן מלא לצפון, לדרום ולמרכז", סיים נתניהו.